הישג מרשים: ישראל תקבל את הכרטיס לפריז 2024 באופני הרים

אף על פי שדירוג איגוד האופניים הבינלאומי יתפרסם רק ביום שלישי באופן רשמי, ניתן כבר היום לומר בוודאות כי לישראל יהיה רוכב רביעי במשחקים האולימפיים, אחרי שמיכאל יעקבלב הבטיח מקומו באופני מסלול

תומר זלצמן. צילום: ניר לביא

תחרות גביע העולם באופני הרים בנובה מסטו הסתיימה היום כאשר תומר זלצמן וגיל לי גונן מצליחים להבטיח הלכה למעשה את הכרטיס הישראלי לפריז. אף על פי שדירוג ה- UCI (איגוד האופניים הבינלאומי) יתפרסם רק ביום שלישי באופן רשמי, ניתן כבר היום לומר בוודאות כי לישראל יהיה רוכב רביעי במשחקים האולימפיים, אחרי שמיכאל יעקבלב הבטיח מקומו באופני מסלול והובטח כרטיס גם באופני הכביש לגברים ונשים.

"מסע ארוך ומוצלח מגיע לרגע השיא שלו", אומר ירדן גזית, מנכ״ל איגוד האופניים. "שנתיים של תחרויות ומרדף בלתי פוסק על מנת להשיג את הכרטיס לפריז ולהבטיח שישראל תשלח את הנבחרת הגדולה ביותר אי פעם ברכיבת אופניים. כל הכבוד לתומר זלצמן, גיל לי גונן ואיתן לוי על ההישג הלאומי המשמעותי הזה. כבוד גדול גם לעוז דודאי, מאמן ומנהל קבוצת טימשגב, שפיתח את שני הרוכבים הבכירים של הנבחרת, גיל לי ותומר, מתחילת דרכם כילדים בחוג אופני הרים, ולמאמן הנבחרת תומר בארי".

השבוע תתכנס ועדת הסגלים של איגוד האופניים בישראל, על מנת להעניק את נקודות הדירוג האחרונות בהתמודדות בין תומר זלצמן וגיל לי גונן על הזכות לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים, ובכך יגיע המירוץ בין שני הרוכבים להכרעה.

סיוון אוירבך, צילום: Mason Harbour

שיא ישראלי נוסף ב-1,500 מטר

סיון אוירבך קבעה הערב (שני) שיא ישראלי חדש בריצת 1,500 מטר: 4:09.36 דקות במסגרת תחרות בבריסל, בלגיה. היא סיימה במקום הרביעי את הריצה. כזכור, רק בשבת הקודמת, אוירבך הפכה לראשונה לשיאנית ישראל במרחק הזה. היא שיפרה את השיא הלאומי שהיה שייך לסלאמוויט ביולין טפרי, כשקבעה 4:11.29 דקות. הערב האתלטית, שלומדת ומתאמנת באוניברסיטת אוקלהומה סטייט בארה"ב, הורידה עוד כשתי שניות מהשיא הישראלי.

אוירבך אמרה בתום הריצה: "הייתה ריצה מאוד כאוטית. היינו הרבה רצות במקצה והיה מאוד צפוף.  הריצה התחיל בצורה מאוד אגרסיבית, מצאתי את עצמי על הברזל בחלק הפנימי מאחורה, ניסיתי לשמור על קור רוח ורוגע ולא לעשות מהלכים מיותרים. רק בסיבוב האחרון הצלחתי סוף סוף לצאת ולהתחיל לעלות. עקפתי בסיבוב האחרון כשבע בנות. השארתי לעצמי אולי אפילו יותר מדי כח לסוף, סגרתי יפה על הראשונות ואני מוכנה לרוץ אפילו יותר מהר, אני יודעת שיש לי את זה ברגליים. אני מרוצה מאוד".

שיא ישראל גדול לגורבנקו ב-400 מעורב

יממה לאחר ששיפרה את שיאה הישראלי ב-200 מטר מעורב אישי, שיפרה הערב (ראשון) אנסטסיה גורבנקו גם את שיאה הישראלי במרחק הכפול, בסבב מארה נוסטרום היוקרתי המתקיים בקאנה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כמו אמש, זכתה גורבנקו גם הערב במדליית הזהב במשחה ל-400 מעורב אישי עם זמן נהדר של 4:36.95 דקות. השחיינית הישראלית קיזזה 41 מאיות משיאה הקודם (4:37.36 דקות) שנקבע לפני כשלושה חודשים כשזכתה במדליית הכסף באליפות העולם בקטאר. מיו נאריטה היפנית סיימה שניה עם 4:38.23 דקות וו-וואקה קובורי היפנית שלישית עם 4:38.38 דקות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר