היא היתה מדליסטית הזהב בג'ודו, ועכשיו היא יכולה להפוך ללוחמת הגדולה בכל הזמנים

סיפור חייה המדהים של קיילה האריסון יכול למלא סדרות טלוויזיה • היא התגברה על התעללות מינית מזעזעת, קצרה תארים באולימפיאדות והחליטה לעבור ל-MMA תוך שלקחה אחריות על גידול אחייניה • כעת היא מגיעה בפעם הראשונה לזירת האוקטגון ב-UFC

קיילה האריסון. צילום: מתוך X

אחרי שחוותה התעללות מינית במשך שנים, זכתה בשתי מדליות זהב אולימפיות ברציפות בג'ודו והפכה לאלופת עולם גם ב-MMA, קיילה האריסון תערוך במוצ"ש הופעת בכורה ב-UFC כשהשאלה הגדולה מכולן היא - האם האריסון מסוגלת לרדת למשקל 135 פאונד (61 ק"ג) לראשונה בקריירה ואיך היא תיראה על הבמה המרכזית?

 

האריסון התחילה להתאמן בג'ודו כבר בגיל 6 והתאהבה מייד. הילדה מעיירה הקטנה באוהיו החלה בגיל 8 אימונים מקצועניים פעמיים ביום ובגיל 14 ניגשה בפעם הראשונה למבחנים אולימפיים. באותם מבחנים היא צברה מדליות זהב שהפכו אותה למועמדת חזקה לייצג את ארה"ב במשחקים האולימפיים, אלא שלפתע חל שינוי דרמטי והיא הפכה לילדה עצובה שמסתגרת עם עצמה ומראה סימנים של מצוקה נפשית. 

 

רק בגיל 16 היא אזרה אומץ וסיפרה לאמא שלה שהיא חווה התעללות מינית קשה מצד המאמן שלה דניאל דויל במשך 8 שנים, מה שהוביל למאסר ממושך של המאמן בכלא פדרלי ולהתרסקות נפשית של הספורטאית הצעירה. 

 

מי שהייתה נערה תוססת ומלאת חיים שכל עולמה סבב סביב הג'ודו והרצון להתחרות, סבלה מפוסט טראומה שהביאה אותה למצב אובדני ולפרישה מהספורט האהוב עליה כל כך. אמה של האריסון שידעה שהדרך היחידה להציל את ביתה היא להחזיר אותה לספורט החליטה לעבור לבוסטון ומצאה לה מאמן חדש שבדיעבד הציל את חייה והחזיר לה את האהבה לג'ודו, ומשם התחיל המסע שלה שהפך למופלא - פחות משלוש שנים לאחר מכן האריסון כבר זכתה באליפות העולם, וב-2012 ו-2016 הפכה לג'ודוקא האמריקנית הראשונה שזוכה בשתי מדליות זהב אולימפיות ברצף. 

 

מיד אחרי המשחקים האולימפיים בריו 2016 האריסון הודיעה על פרישה מג'ודו, וכאחת שמכורה לתחרות התחילה לחפש את האתגר הבא ומצאה אהבה חדשה ב-MMA, אבל נאלצה להתמודד עם עוד רכבת הרים רגשית ואסון אישי כאשר אמה האהובה לקתה בשבץ וגם איבדה את בן זוגה. האם גם הייתה אפטרופוסית של שני נכדיה (אחייניה של קיילה), והספורטאית הפכה מדודה לאמא בין לילה והחליטה לגדלם בעצמה. 

 

למרות האירוע המורכב גם בספורט החדש ההצלחות לא איחרו להגיע. האריסון הצטרפה למכון הידוע ITT בפלורידה ואחרי תקופה קצרה יחסית של אימונים ברמה הכי גבוהה שאפשר היא הוכתרה ב-2019 לאלופת העולם של ארגון PFL היוקרתי. כשזכתה בתואר פעם נוספת שנתיים לאחר מכן, היא הפכה בעיניי רבים ללוחמת ה-MMA הטובה ביותר בעולם. 

 

מנגד, יש כאלה הטוענים שכל עוד שהיא לא נלחמה בארגון ה-UFC (הארגון המוביל בענף) היא לא באמת יכולה להיחשב לגדולה מכולן. והנה, בחודשים האחרונים, אחרי חיזורים רבים, האריסון הסכימה להצטרף ל-UFC ובשבת הקרובה היא תערוך את הופעת הבכורה שלה בארגון. 

 

הבמה שנבחרה היא הגדולה ביותר – האירוע הגדול בכל הזמנים של הענף – UFC 300 בלאס וגאס. האריסון תילחם מול האלופה לשעבר הולי הולם, אבל בפעם הראשונה בקריירה תעשה זאת במשקל של 135 פאונד – שתי קטגוריות משקל מתחת לקטגוריה הרגילה שלה, משימה שנשמעת כמעט בלתי אפשרית במיוחד לאחר שהאריסון אמרה בעבר בעצמה לא פעם שהיא לא מעוניינת ולא יכולה לחתוך למשקל כזה ושהיא "תצטרך לכרות לעצמה את שתי הרגליים כדי להגיע ל 135 פאונד". 

 

בסוף השבוע נגלה האם קיילה האריסון מסוגלת לעמוד במשימה ואיך היא תיראה במבחן הראשון שלה בזירת האוקטגון, ונדע האם היא בדרך להגשים עוד חלום ואולי להפוך בסופו של המסע המטורף הזה ללוחמת הגדולה ביותר בכל הזמנים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר