טפרי: "יודעים מה קרה פה במינכן לפני 50 שנה, זה ניצחון גדול לכולנו"

האצן שסיים שני במרתון באליפות אירופה באתלטיקה, בדיוק 50 שנה אחרי הטבח במשחקים האולימפיים, התרגש עד דמעות: "אין לי איך לתאר את ההרגשה הזאת" • איגוד האתלטיקה: "היסטוריה מדהימה"

נבחרת ישראל בריצה, היום במינכן, צילום: איגוד האתלטיקה

נבחרת ישראל פתחה בסערה את השתתפותה באליפות אירופה, במינכן, גרמניה כאשר כבר ביום הראשון, השיגה נבחרת המרתון את מדליית הזהב הקבוצתי, כשמארו טפרי סיים שני בתחרות האישית ומיד לאחריו גשאו איילה.

בכך, המרתון בכחול לבן משלים חודש ענק באירועים הבינלאומיים, כשאפשר לצרף לרשימה את הארד ההיסטורי של לונה צ'מטאי סלפטר, באליפות העולם בארצות הברית. 

טפרי חגג את המדליה וסיפר: "זה מרגש אותי מאוד, אין לי איך לתאר את ההרגשה הזאת. זה מקום מיוחד להתחרות בו ובאנו לייצג את המדינה בכבוד על אדמת גרמניה. כולם יודעים מה קרה פה לפני 50 שנה, זה ניצחון גדול לכולנו. רצינו את הזהב במדליה הקבוצתית במרתון הזה ועשינו הכל בשביל זה".

על הדרמה בסיום שנעקף במטרים האחרונים הוסיף: "אנחנו מקבלים תנאי אימון ברמה הגבוהה ביותר. התכנון היה טוב והריצה הייתה טובה מאוד. הרגשתי שריכטר הגרמני מתקרב אליי בסיום, לצערי היה לו יותר כוח אבל נתתי כל מה שיכולתי".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הוועד האולימפי בישראל מסר: "היסטוריה מדהימה במינכן כשנבחרת ישראל במרתון זוכה בזהב הקבוצתי והרץ מארו טפרי זוכה במדליית הכסף היוקרתית ואילה גשאו במדליית הארד. הוועד האולימפי מברך ומחבק את רצי המרתון הישראלים ואת איגוד האתלטיקה, האגודות והצוות המקצועי על הישג נדיר באיכותו קבוצתי ואישי. בשנת ה-50 לרצח יא' מינכן באולימפיאדת הדמים, אנחנו מתרגשים עד דמעות לחוות את ההמשכיות המרגשת של הספורט הישראלי על אדמת מינכן."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר