"מאז 'אבא גנוב' העיר לא קיבלה חשיפה כזו טובה": בעלי עירוני טבריה חוגג עלייה

ה"ביזיון" במחזור הסיום ("הציעו לי לרדת מהמגרש"), היעדר המגרש הביתי ("אני שם כסף על הסעות למשחקי בית") והצמיחה כמועדון ("מעשרה אוהדים במשחק הראשון הגענו לאוטובוסים ואוהדים שלוקחים מלון") • אחרי העלייה ההיסטורית, אריה קלמנזון מתחרט בראיון ל"ישראל היום" על אמירת ה-7 באוקטובר, אך מתעקש: "אם לא היינו עולים, זה היה יום שחור לכדורגל הישראלי"

תושב יפו נעצר לאחר שתקף ילדים מחוץ לאצטדיון בלומפילד קרדיט: דוברות המשטרה

עירוני טבריה עשתה בשישי האחרון היסטוריה ועלתה לליגת העל לראשונה אחרי 35 שנה. הבעלים, אנשי העסקים אריה קלמנזון ומיקי ביתן, לא ראו את המחצית השנייה. הם היו עסוקים במה שקורה במשחק המקביל בין הפועל אום אל פאחם לבני יהודה, שהוליכה 0:3 מול עשרה שחקנים. החשש היה שהתוצאה במשחק המקביל תהיה אסטרונומית, שכן המאבק על הכרטיס השני לליגת העל הוכרע על הפרש שערים.

"במקום להתעסק בקבוצה שלי, התעסקתי במה שקרה באום אל פאחם", סיפר קלמנזון בראיון מיוחד ל"ישראל היום", "אני מבין את ההתאחדות שמעדיפה את הקהל של בני יהודה. גם אם אני הייתי יושב שם, יכול להיות שהייתי חושב כמוהם. למזלנו, שחקני אום אל פחם הרגישו ברבע השעה האחרונה כל כך מושפלים, שהם ניסו להציל את כבודם. במחצית השנייה לא ראיתי את המשחק שלנו, הייתי עסוק בהתכתבות עם כתבים שהציעו לי לרדת מהמגרש ולא לשחק. זה נשמע הגיוני? ככה מנהלים ליגה? זה ביזיון אחד אדיר".

בעירוני טבריה עצבניים למרות העלייה. אריה קלמנזון, צילום: עודד חסין

אולי תסביר מה היה שם מאחורי הקלעים?

"יו"ר אום אל פאחם, אבו אלעם, כתב לנו שאין לו קבוצה או איך לשלם משכורות ויעלה עם הנוער. התרענו לפני שבועיים להתאחדות ולמנהלת כדי שיעשו משהו. אז איפה הבקרה התקציבית? למה היא קיימת? איפה המנהלת וההתאחדות שמאפשרות את זה?. או שיעזרו להם או שיורידו אותם ליגה. לא ייתכן שיו"ר קבוצה מצהיר דבר כזה והכל עובר ככה כאילו כלום. יש משחק שקובע עלייה לליגת העל. אם לא היינו עולים זה היה יום שחור לכדורגל הישראלי".

אחרי המשחק התראיינת בערוץ הספורט והשוותה את זה לאירועי 7 באוקטובר. אתה מתחרט על האמירה הזו?

"זאת היתה אמירה לא ראויה. הכוונה היתה לזה שהתרענו ושום דבר לא קרה, כמו שהיה באותה השבת הקשה. אני מתנצל אם מישהו נפגע, לא היתה כוונה חלילה לפגוע במישהו. הייתי בסערת רגשות".

הביע חרטה. אריה קלמנזון, צילום: עודד חסין

בסופו של דבר טבריה עשתה את העבודה בעצמה, ניצחה 1:4 את מכבי הרצליה ועלתה לליגת העל. הדרך לשם היתה קצרה יחסית, אבל קשה. לפני קצת יותר משלוש שנים, המועדון היה מפורק. מיקי ביתן, שותפו של קלמנזון, שגדל בטבריה ואוהד את הקבוצה, גייס את חברו (השניים הם בעלי קבוצת דורות, פיננסים, השקעות וביטוח) והם החלו להשקיע במועדון. בהיעדר מגרש ביתי הם נדדו לבית שאן ובהמשך לעפולה ללא מתקנים ראויים בעיר והכל החל בלי מחלקת נוער.

"היתה קבוצה עם חובות אדירים ללא יכולת להשתקם" מספר קלמנזון עם מה הוא וביתן התמודדו, "מועדון כלום, חוץ מהשם לא היה שום דבר. מיקי ביתן אמר לי שיש פה משהו קהילתי, לא משהו גדול אלא צנוע ונחמד. כשהגענו לשם, אמרתי שאם כבר אנחנו מגיעים, אז אנחנו רוצים מעבר. הצהרנו מיד בהתחלה שרוצים לעלות ללאומית. התחלנו מאפס יחד עם שמעון הדרי שהיה איתנו. בסופו של דבר עלינו ללאומית עם 15 נקודות פור. לא היתה מחלקת נוער, לא ילדים או נערים. מאפס ילדים לפני שלוש שנים יש לנו שמונה קבוצות ייצוגיות ו-500 ילדים במועדון.

מה שמצער אותי הוא שהכל קורה על מגרש אחר. זה עצוב, זה המצב וזו טבריה. קבוצה שעלתה לליגת העל ללא מגרש ביתי כי אין אצטדיון בטבריה. במקום לשים כסף על שחקנים, אני משקיע כסף על שחקנים והסעות. אני רק יכול לדמיין מה יכולנו לעשות בקבוצה לו היינו משקיעים את הכסף הזה איפה שצריך ולא באוטובוסים ומגרשים".

אוהדים יש, בית אין? אוהדי עירוני טבריה, צילום: אלן שיבר

מתי יהיה אצטדיון, אם בכלל?

לזכותו של בועז יוסף (שימש כיו"ר הוועדה הקרואה בטבריה, ל.נ) ייאמר שהתחיל להזיז את המקום. היום מתברר שחסרים עוד עשרה מיליון שקלים כדי להשלים את בניית האצטדיון. כרגע אין אצטדיון ולא ברור מתי יהיה, אולי בגלל שעלינו ליגה מישהו יתפוס את עצמו בידיים ויעשה משהו. אני מקווה שיאשרו לנו לשחק בעפולה. אני מעדיף את המקום בו שיחקנו בשנתיים האחרונות. אם לא, ניאלץ לארח בנוף הגליל".

להחזיק קבוצה בליגת העל זה סיפור אחר, הרבה יותר יקר, איך תעשו את זה ומה יהיה התקציב?

"אנחנו הולכים לעשות קמפיין שייקרא המסע לליגת העל. מסע זה ראשי תיבות. . מ' זה מנויים. ס' זה ספונסרים, להחזיר מעט לעיר שנותנת להם כל כך הרבה. הע' היא העירייה, שצריכה להתגייס לטובת הקבוצה ששמה אותה על המפה. אם כל זה יקרה, יהיה תקציב שינוע בין 17 ל-20 מיליון שקלים. אני סומך על יוסי נבעה ראש העיר, שהוא איש יקר, אוהד הקבוצה ואדם שיידע להתגייס לנושא. את האמת? אנחנו לא חוגגים, יש לנו עוד מלא עבודה בקיץ. כבר מחר אני אפגש עם ראש העיר לפגישה ראשונה. הוא וכולם רואים מה קורה עם הקהל, שמאפס הגענו למספרים אדירים בשישי האחרון. שומרי שבת שלקחו בתי מלון, אוטובוסים, במשחק הראשון שלנו לפני שלוש שנים במגדל העמק, הגיעו עשרה אנשים".

שחקני עירוני טבריה חוגגים עליית ליגה, צילום: אלן שיבר

מדובר בתקציב גדול יחסית, אלירן חודדה יישאר המאמן? יש כוונה להביא שחקנים טבריינים כמו שובל גוזלן או שלומי אזולאי?

"אין לנו מושג כרגע מי נשאר ומי הולך כי לא התעסקנו בזה. לגבי המאמן, אם אלירן ירצה להמשיך, הוא יהיה המאמן. הוא מתאים לנו, רואה את עתיד המועדון בדיוק כמונו, יש לו דרך ולא סתם הוא איתנו כבר שנתיים וחצי. מהרגע הראשון הצהרנו שאנחנו רוצים לעלות ליגה, לא פחדנו מעין הרע ולא שום דבר".

שמתם את טבריה מחדש על המפה?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"מאז צי'קו בן דוד ו'אבא גנוב', טבריה לא קיבלה חשיפה כל כך טובה. העלנו את קרנה של העיר והתושבים, כולי תקווה שזאת רק ההתחלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר