כשהקארמה באה לבקר: יוסי אבוקסיס נטש את בית"ר ירושלים, שהראתה לו כמה טוב לה בלעדיו

14 שנה אחרי שהפועל תל אביב חגגה לה בבית אליפות, בית"ר ירושלים קירבה אותה לליגה הלאומית • האורחת השפילה 1:5 את המארחת והתקרבה להישארות בליגה, בעוד שיוסי אבוקסיס סופר עשרה משחקים על הקווים בבלומפילד, כולם ללא ניצחון • הפועל פ"ת הבטיחה כמעט סופית את המקום האחרון, הפועל י-ם הבטיחה את ההישארות

אלימות אוהדים בסיום משחקה של הפועל תל אביב

הקארמה באה לבקר העונה בבית"ר ירושלים ובהפועל ת''א. זה קרה, כנראה, ביום בו יוסי אבוקסיס החליט לעזוב את הבירה באמצע הליגה וזמן קצר לאחר מכן הוא חתם ביריבה הכי גדולה שלה. את הכינוי של קארמה באנגלית כולם יודעים, אבל זה רק אם היא רעה ובהפועל ת''א היא רעה מאוד.

במשך תשעה משחקים, מהרגע שבו אבוקסיס דרך במתחם חודורוב, היא ניסתה לסמן לו לאן זה הולך. קארמה נעלה את שער היריבות, את צבירת הנקודות והחץ למטה הבהב באדום. לראשונה בקריירה שלו כמאמן, אבוקסיס נראה חסר אונים, אבל המשחק מול בית''ר היה השיא.

יוסי אבוקסיס. הקארמה באה לבקר, צילום: אלן שיבר
ברק אברמוב ואלמוג כהן, צילום: אלן שיבר
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים, צילום: אלן שיבר

כשהקארמה טובה הכל מתחבר. הניצחונות, ההרכבים, כל מה שלא עבד לאבוקסיס בבית"ר, עובד נהדר לברק יצחקי ואלמוג כהן. כל זה התנקז למפגש בין הפועל של אבוקסיס לבית"ר של יצחקי. הצד השלילי של הקארמה מול החיובי שבה, וזאת היתה התנגשות חזיתית בין כל מה שטוב בבית"ר לכל הדברים הרעים שקורים בהפועל ת''א בחודשים האחרונים.

כששני מועדונים בקווים כל כך שונים נפגשים וברקע יריבות היסטורית מהעמוקות שיש בכדורגל הישראלי, זה נגמר ב-1:5 היסטורי לזכות בית''ר, שלו היתה רוצה, זה היה נגמר בתוצאה אסטרונומית.

איסמעילה סורו וירדן שועה חוגגים את הרביעי, צילום: אלן שיבר
סתיו טוריאל ואיהאב גנאים תופסים את הראש, צילום: אלן שיבר
לוח התוצאות בבלומפילד. האוהדים לא ישכחו זאת הרבה זמן, צילום: אלן שיבר

אמיליוס זובאס נפצע וברח, וכבר בדקה הרביעית, מחליפו רוי ברנס יצא לא טוב לקרן וספג מראשו של אורי דהן (4). מכאן הפועל התגלגלה במדרון תלול כשברקע קארמה רק דחפה אותה חזק יותר. מיירון ג'ורג' (50), ירדן שועה (55), איסמעילה סורו (78) ונהוראי דבוש (84) השפילו את היריבה באדום ולא עזבו אותה עד שירדה מתחת לקו האדום. מאוויס צ'יבוטה רק עשה בכאילו עם שער מצמק בפנדל (83).

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים, צילום: אלן שיבר
עומרי אלטמן מתוסכל על הספסל, צילום: אלן שיבר

לא ברור מי יכול, אם בכלל, לעצור את מה שקורה בפועל ת''א. יכול להיות שיהיה לה בקרוב בעלים חדש, מאמן חדש ושחקנים חדשים, אבל בסוף המועדון הזה צריך קארמה חדשה.

אור בלוריאן מתוסכל. הוסיף גם כרטיס אדום ישיר לרזומה, צילום: אלן שיבר
אוהדי הפועל תל אביב. המועדון צריך קארמה חדשה, צילום: אלן שיבר

מי שיכולות לשמוח כפליים היום, לצד בית"ר, הן הפועל ירושלים ומ.ס אשדוד. האחת ביצעה מהפך מול הפועל חדרה וניצחה 1:2 שהשאיר אותה רשמית בליגת העל, הודות להדיפת פנדל של נדב זמיר בדקה ה-101. אשדוד ממשיכה ברצף המשחקים ללא הפסדים שלה עם 0:1 על הפועל פתח תקווה, שגם העלה אותה מעל הקו האדום וגם הוריד כמעט סופית את האורחת לליגה הלאומית.

נדב זמיר בטירוף אחרי עצירת הפנדל, צילום: דני מרון
אוהדי הפועל ירושלים במסר להירש גולדברג פולין החטוף בעזה, צילום: דני מרון
שחקני הפועל ירושלים חוגגים, צילום: דני מרון
איזיקיאל הנטי חוגג, צילום: לירון מולדובן
אוהדי מ.ס אשדוד, צילום: לירון מולדובן

במשחק נוסף, שלא שינה יותר מדי, מכבי נתניה ניצחה 0:2 את מכבי פתח תקווה, שעלולה להסתבך ולהצטרף ליריבתה העירונית.

שחקני מכבי נתניה חוגגים, צילום: ברני ארדוב
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שחקני מכבי נתניה חוגגים, צילום: ברני ארדוב
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר