חשיפה: חובות הענק של הפועל תל אביב

בלעדי: זאב גרינברג ושאר שותפיו בהפועל ת"א בשנים האחרונות עיקלו את הכספים של המועדון • המינצברגים טוענים כי את חובות הענק השאירו הבעלים הקודמים, וכדי שהפועל לא תסתבך שוב מישהו יצטרך לקחת אחריות על החוב • גורם בכיר: "הפועל לא תלך לפירוק, הכל ישולם"

"הפועל היא חלק גדול מחיי, גדלתי פה, מחמאה שקראו לי" / משה בן שמחון

צרות כלכליות הן לא דבר חדש במועדון שנקרא הפועל תל אביב, ומלוות אותה ב־40 השנים האחרונות. הסיבוב הנוכחי בין זאב גרינברג והבעלים הקודם, משפחת ניסנוב ומשפחת תושב, לבין קבוצת הניהול של המינצברגים הוא רק פרק נוסף בעלילות הקבוצה האדומה.

בשבוע שעבר החליט בית המשפט על עיקול חשבונות הבנק של האדומים, ועתה אנו חושפים לראשונה פרטים חדשים מהתביעה ואת החובות על סך 10 מיליון שקלים שעליהם רבים שני הצדדים.

מינצברג. מה יעלה בגורלה של הפועל ת"א?, צילום: אלן שיבר

על מה הוויכוח?

אז מה על הוויכוח החריף בין הצדדים? קודם כל על גובה החובות שכל אחד מהצדדים חושב שהוא צריך לשלם. הסכומים שמודלפים משני הצדדים נעים בין עשרה מיליון שקלים לסכומים גבוהים יותר, אבל ההערכה הנכונה היא שסכום המריבה בין הצדדים הוא אכן סביב הסכום הנקוב.

על מה הסעיפים של החובות שאותם השאירו גרינברג, ניסנוב ותושב? בין היתר ניתן למצוא ברשימת החובות חוב פתוח למס הכנסה, חובות לסוכני שחקנים, חובות של שנתיים לאצטדיון בלומפילד, חובות לחלק מהשחקנים, חובות לחברת האבטחה של הקבוצה, ועוד. מצד אחד, המינצברגים טוענים שאלו חובות שאחראיות עליהם קבוצות הניהול הקודמות; מהצד השני הגרינברגים טוענים שאלו בדיוק החובות שהמינצברגים ידעו עליהם לפני שרכשו את הקבוצה.

כך או כך, את ה־10 מיליון שקלים הללו מישהו יצטרך לשלם, כדי שהפועל לא תלך לפירוק או לחילופין תיענש שוב בהפחתת נקודות. בניגוד לשנים עברו, הפעם יש כסף בקופה של הפועל ויש בעלי עניין שלא ייתנו להפועל להתפרק. גורם בכיר שקשור להפועל תל אביב אמר לנו: "הפועל לא תלך לפירוק, אם המינצברגים ילכו - תמיד יהיה מי שיחליף אותם, ובכל מקרה, כמו במקרה כבירי, גם אם תהיה ענישה של הורדת נקודות, יהיה מי שידאג לקחת את הקבוצה".

ראשי קבוצת מינצברג בבלומפילד בחודש ינואר, צילום: גדעון מרקוביץ'

עוד הוסיף אותו גורם: "בכל מקרה, עד לסוף השנה הכל מסודר, יש כסף בקופה למשכורות ואם יצטרכו לשלם מענקים גם ישלמו מענקים, הכי חשוב שהפועל תישאר בליגה. כסף לא תהיה בעיה בהפועל תל אביב, לא השנה ולא בשנה הבאה. עומדים בתור כדי לקנות אותה, כי מבינים שאין הרבה אימפריות כאלו בספורט המקומי".

"לאן" שוב תעזור?

אחת ההפתעות הגדולות שחיכו לגרינברג כאשר תבע את הקבוצה היתה הגילוי שבחשבונות הבנק שאותם תבע ומשויכים לבעלים לא נמצאה אפילו לירה סורית דפוקה. החשבון היחיד שהיה בו כסף, היה של משרד הכרטיסים "לאן", מי שמחזיק בפועל כבר שנים את הפועל תל אביב בכדורגל, עם הלוואות שנים קדימה על חשבון מכירת כרטיסים ומנויים עתידיים.

מבחינה משפטית, "לאן" הוא הגורם המרכזי שממנו ניתן לקחת כסף, ולכן בשבוע הקרוב המשרד יצטרך לתת את תשובתו לבית המשפט, אחרת הדבר עלול להתגלגל לכך שהקבוצה תיענש כלכלית ובבית הדין. נוכח מקרי העבר, "לאן" יסכימו שוב לקחת אחריות על החוב, וזאת במטרה לשמור את הפועל ת"א בחיים ובליגה הראשונה. העניין הוא שמקרה כזה יכול להוביל למהלך מתגלגל שבסיומו המינצברגים ירימו ידיים מול הביורוקרטיה הישראלית ונוכח העיסוק עם הבעלים הקודמים, וישאירו את ההרפתקה הישראלית מאחוריהם.

מאידך, אם הקבוצה תישאר בליגה כשהיא נקייה מחובות, המינצברגים ישחררו בקיץ את רוב הכוכבים הגדולים וייבנו קבוצה עם מודל רזה, שיאפשר להם להישאר ולהשאיר את הקבוצה בחיים עוד עונה, אולי בדרך לעתיד טוב יותר ובעיקר מהודק כלכלית. כך או כך, נדמה שהשבוע הקרוב עומד להיות קריטי עבור "השדים האדומים" - לא רק כי בסיומו יתקיים משחק העונה מול הפועל פ"ת, אלא גם כי הוא יסמן לקהל של הקבוצה מי הולך להוביל את המועדון בשנים הקרובות.

לרשימת המועמדים המלאה לבעלות על הקבוצה - לחצו כאן >>

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אוהדי הפועל תל אביב. שבוע קריטי לפניהם, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר