מיליונים במכבי תל אביב וחוזה עתק בצ'כיה: כמה הרוויח טל בן חיים בקריירה?

החלוץ בן ה-34 שפרש מכדורגל הרוויח הרבה כסף בשנותיו במכבי תל אביב, השתכר לא רע בכלל גם אצל היריבה העירונית ואת הכסף הגדול עשה בספרטה פראג • הסכומים המלאים בפנים

נבחרת איסלנד מטיילת בבודפשט לפני המשחק מול ישראל // צילום: ליאב נחמני

החלוץ טל בן חיים שהודיע היום (שלישי) על פרישה מכדורגל בגיל 34 נחשב לאחד מהשחקנים המובילים בכדורגל הישראלי ב-15 השנים האחרונות, הוא זכה באליפויות ובגביעים, שיחק בחו"ל ובנבחרת ישראל וגם הרוויח לא מעט כסף במהלך הקריירה.

לפי ההערכות בן חיים הרוויח למעלה משלושה מיליון יורו מאז החל לשחק כדורגל מקצועני בבוגרים. ב-2012 עזב את קבוצת נעוריו מכבי פתח תקווה לטובת הפועל תל אביב שם חתם על חוזה לשנתיים בשכר של 180 אלף דולר לעונה. גם אבי לוזון קיבל חצי מיליון יורו והשאיר לעצמו 75 אחוזים מכרטיסו של השחקן.

לאחר עונה אחת בלבד חצה בן חיים את הכביש למועדון הצהוב של תל אביב ששילם עבורו 1.1 מיליון יורו. השחקן עצמו חתם לארבע עונות עם שכר של 330 אלף דולר לעונה.

טל בן חיים, צילום: מאור אלקסלסי

ביוני 2017 עשה בן חיים את המעבר הגדול ביותר בקריירה כאשר חתם בספרטה פראג תמורת 2.9 מיליון יורו שהפכה להעברה הגדולה ביותר בתולדות הליגה הצ'כית עד אז. הקיצוני הישראלי זכה לשכר עתק של מיליון יורו לעונה בחוזה לארבע עונות. במועדון הצ'כי ציפו שבן חיים יהפוך לכוכב על, אך במקום זה הפך לפלופ ואף נפצע בעונת 2018/19 כאשר קרע את הרצועה הצולבת. 

בקיץ 2020 חזר לקדנציה נוספת במכבי ת"א שם על פי דיווחים שכרו ירד משמעותית לרבע מיליון דולרים. לאחר שנתיים במדים הצהובים, בחר לחזור למועדון נעוריו ואף עזר לו לחזור לליגת העל. אצל המלאבסים השתכר בן חיים כ-150 אלף דולר לעונה.

העונה התקשה פיזית לשחק והיום בחר לתלות את הנעליים. כעת תפקידו כראש מחלקת הסקאוטינג יהיה למצוא את הטאלנטים הבאים שירוויחו הרבה כסף במהלך הקריירה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טל בן חיים, צילום: עמי שומן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר