מחזקים אחיזה: משחקי שליטה בין ראשי מכבי ת"א בכדורסל

איש העסקים ריצ'רד דיץ, המחזיק ב־17.5% ממניות הצהובים, מבקש להגדיל את כוחו במועדון • שאר הבעלים, ובראשם משפחות פדרמן ורקנאטי, מתנגדים למהלך, למרות ההשקעה הכספית הגדולה הצפויה מצד שותפם היהודי־אמריקני • במועדון הכחישו את הפנייה • דיץ בתגובה: "אין בידיעה שמץ של אמת".

דיץ'. רוצה להחזיר את מכבי ת"א לגדולתה, צילום: אלן שיבר

מכבי ת"א עוברת תקופה מקצועית לא פשוטה, וההפסד שלשום להפועל ב"ש היה עוד נקודת שפל מקצועי. במועדון מבינים כי דרוש שינוי יסודי לקראת העונה הבאה, כדי להחזיר את הקבוצה למסלול וגם כדי לא לאבד את המנויים הנאמנים, שמהווים נתח גדול מהתקציב.

בפגישות שנערכו לאחרונה בין הנהלת המועדון לראשי ארגון האוהדים הובטח כי ייעשה מאמץ גדול להוביל את מכבי לתקופות מוצלחות יותר.

לצד זאת, התברר ל"ישראל היום" כי לאחרונה נערך ניסיון על ידי אחד הבעלים, ריצ'רד דיץ, להגדיל את אחזקותיו במועדון. איש העסקים האמריקני, המחזיק ב־17.5 אחוזים ממניות המועדון, ביקש לעשות את הצעד הזה בתמורה להגדלת השקעתו והזרמת סכומי כסף נוספים לתקציב, אך שאר הבעלים סירבו למהלך.

דיץ בן ה־56 הצטרף ב־2013 לבעלות על המועדון הצהוב, יחד עם איש העסקים בן אשכנזי. לפי הודעת המועדון האחרונה שיצאה בנושא אופן חלוקת הבעלות (ולא ידוע לנו כי חל שינוי בשנים האחרונות), השניים מחזיקים יחד ב־27.5 אחוזים מהמניות; משפחות פדרמן ורקנאטי מחזיקות ב־29 אחוזים כל אחת; ושמעון מזרחי מחזיק ב־14.5 אחוזים, חלקם דרך אנשי עסקים שאותם הוא מייצג.

מזרחי ופדרמן. הטילו וטו על המהלך יחד עם רקנאטי, צילום: אלן שיבר

משפחות פדרמן ורקנאטי, כאמור, מחזיקות ברוב מניות המועדון, ועל כן יכולות להטיל וטו על כל שינוי במבנה הבעלות. עם זאת, בהנהלה בוודאי מבינים כי נדרשת השקעה כספית נוספת על מנת להחזיר את הקבוצה לימיה הגדולים, וייתכן שהזרמת כספים נוספת על ידי אחד הבעלים הקיימים יכולה להיות פתרון ראוי, בתנאי שיינתנו לו אחוזים נוספים בבעלות.

דיץ הוא המייסד והנשיא של VR Capital Group, חברת ניהול נכסים שהוקמה ב־1998, וב־2017 פורסם כי היא מנהלת נכסים בשווי של 4.4 מיליארד דולר עבור משקיעים מוסדיים, קרנות משפחתיות ומשקיעים פרטיים נבחרים. איש העסקים נולד וגדל בוושינגטון, לאחר מכן חי במשך שנים בניו יורק ובמוסקבה לרגל עסקיו, ובשנים האחרונות מתגורר עם משפחתו בלונדון.

לפי גורמים, דיץ מעורב בקבלת ההחלטות במכבי ת"א. הוא מגיע לרבים ממשחקי החוץ שלה ברחבי אירופה, וכן מגיע לישראל כמה פעמים בשנה ושוהה בה תקופות ממושכות, בין השאר כדי לעקוב מקרוב אחר הנעשה במועדון.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ממכבי ת"א נמסר בתגובה לדברים: "פייק ניוז. לא היה ולא נברא". דיץ עצמו מסר: "אין בידיעה שמץ של אמת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר