בראון, בולדווין, קולסון, ניבו וקטש: תמונת מצב במכבי תל אביב

המצב הביטחוני בארץ מאיים על העונה האירופית הבאה של הצהובים • הזרים מחוזרים, התקציב צפוי להצטמצם משמעותית, ולמעט השחקנים המשלימים, רק המאמן קרוב לסיכום

ווייד בולדווין נכנס לאואקה ומתקבל בשריקות בוז

מכבי תל אביב סיימה אתמול (שלישי) את העונה ביורוליג וצועדת כעת לקראת קיץ מסקרן, אך גם אפוף בחוסר ודאות. תקציב הקבוצה לעונת 2024/25 עדיין לא ברור משום שטרם ידוע אם המשחקים יחזרו לארץ בעונה הבאה, שככל הנראה תושפע גם היא מהמצב הביטחוני בישראל. בנוסף, טרם הוחלט כמה כסף יופנה לכיסוי גרעונות מהעונה הנוכחית, שבה לפי ההערכות הפסידו הצהובים כ־20 מיליון שקלים. 

ההצלחה המקצועית העונה תוביל ככל הנראה גם לשמירה על בסיס הסגל, ככל שהמצב הכלכלי יאפשר זאת. במועדון מעוניינים להאריך את חוזהו של עודד קטש לעונה נוספת, וגם המאמן לא הסתיר את רצונו להמשיך, אך בשל העובדה כי עתיד העונה הבאה עדיין לוט בערפל ברמה הכלכלית - ההכנות בשלב זה נעצרו.

יחד עם זאת, במועדון מקווים כי יצליחו לבסוף לשמור על מאמנם. בין הצדדים כבר התקיימו מגעים ראשונים וגורמים המעורים בפרטים ציינו כי המגמה חיוביות ושני הצדדים מעוניינים להמשיך את ההתקשורות. בגזרת השחקנים יעשו מאמצים לשמור על השלד שהביא את הקבוצה מרחק ניצחון אחד מפיינל פור בשנתיים האחרונות, אך בשל התמשכות המלחמה גם במועדון מבינים כי המשימה לא תהיה פשוטה.

לורנזו בראון ובונזי קולסון שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה זוכים לעניין רב בקרב קבוצות צמרת ביורוליג, ולמרות שהיו רוצים במועדון לראות אותם ממשיכים לעונה נוספת, המשך דרכם ייקבע על פי מידת הסכמתם ורצונם להישאר בישראל על אף חוסר הוודאות והאפשרות כי יאלצו לשחק עונה נוספת מחוץ לישראל.

כפי שפורסם ב"ישראל היום", ריאל מדריד עוקבת אחר מצבו של לורנזו בראון לקראת הקיץ הקרוב ומעוניינת לצרפו בסיום העונה. הבלאנקוס מודעים לירידה החדה ביכולתו של הכוכב לעומת העונה שעברה. עבור בראון בן ה-33 הקיץ הקרוב עשוי להיות גם ההזדמנות האחרונה להגיע חוזה משמעותי אחרון באירופה, ועל כן ריאל שיכולה להציע לו סכומים נכבדים בשל האזרחות הספרדית שלו עשויה להיות היעד הבא של השחקן. במכבי תל אביב לא צפויים לעמוד בדרכו של השחקן אם יבקש לעזוב.

חסיאל ריברו. צפוי להמשיך, אבל לא יספיק, צילום: Djordje Kostic

 

גם ווייד בולדווין כאמור מחזיק בחוזה לעונה הבאה ובמועדון מעוניינים להמשיך עימו את ההתקשרות, אך כמו במקרה של קולסון המצב הביטחוני מותיר כעת את עתידו בערפל, למרות שהביע בעבר את רצונו להמשיך.

מי שמחזיקים בחוזה מובטח לעונה הבאה במועדון הם תמיר בלאט, רומן סורקין, ג׳ון דיברתולומיאו ואנטוניוס קליבלנד. גם ג'ייק כהן צפוי להמשיך לעונה נוספת. במועדון צפויים לממש גם את האופציה על חסיאל ריברו, שהוחתם בקיץ כמחליפו של אלכס פוית׳רס והסתגל לתפקידו כגבוה המחליף.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בגזרת המתנדנדים נמצאים ג'יימס ווב שעשוי לעזוב אם במועדון ימצאו חלופה מתאימה יותר. רפי מנקו שחוזהו מסתיים בסיום העונה צפוי לקבל הצעה להארכת חוזה ואילו ג׳וש ניבו שקרוב לסיכום במילאנו וג׳ו תומאסון צפויים לעזוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר