מוסא, בולדווין ואוואנס. צילום: EPA, AP ואלן שיבר

מריאל ועד מכבי: תקציבי קבוצות היורוליג

הבלאנקוס במקום הראשון עם 42 מיליון יורו, הליטאים ואלבה ברלין בתחתית - ואיפה נמצאת מכבי תל אביב? • כל התקציבים של הקבוצות במפעל הבכיר ביבשת

לאחר פגרת נבחרות של שלושה שבועות, היורוליג תחזור הערב (חמישי) לרגעי ההכרעה של העונה כאשר 15 קבוצות עדיין בתמונה ורודפות אחר עשרת המקומות הראשונים שמובילים לפלייאוף ולפלי-אין, שמונה מחזורים בלבד לסיום העונה. רגע לפני שובה של הליגה, "ישראל היום" חושף את תקציבי קבוצת היורוליג לעונת 2023/24.


ריאל מדריד: 42 מיליון יורו

אלופת המפעל בעונה שעברה והמועמדת המובילה לזכייה גם העונה ניצבת בראש הטבלה גם מבחינת דירוג התקציבים. למרות קיץ שקט בשוק העברות, החתמתו של פקונדו קמפאצו וחוזיהם של יתר כוכבי הקבוצה שמחזיקה בסגל שחקנים עמוק מותירים אותה בראש הדירוג.


פנאתינייקוס: 35 מיליון יורו

קבוצת הפאר היוונית שמנסה לחזור לקדמת הבמה השקיעה הקיץ כספים רבים וביצעה מהפכה של ממש בסגל הקבוצה. לאחר שנים מאכזבות באואקה בהן גם נשמעה ביקורת על סירובו של בעלי הקבוצה להשקיע, העונה המצב השתנה והמועדון זינק למקום השני בדירוג.

ארגין עתמאן, צילום: EPA


מילאנו: 33 מיליון יורו

קבוצת הפאר של אטורה מסינה וג'ורג'ו ארמני החתימה הקיץ ברעש גדול את ניקולה מירוטיץ', אחד השמות המבוקשים והיקרים ביורוליג, ונשארה בצמרת הגבוהה של תקציבי היורוליג, בניגוד למצבה בטבלת דירוג המפעל.

מונאקו: 27.5 מיליון יורו

קבוצת הכוכבים מן הנסיכות הקטנה ביצעה קיץ שקט באופן יחסי עבורה אך החתמתו של קמבה ווקר לצד חוזיהם היקרים של מייק ג'יימס, אלי אוקובו וג'ורדן לויד שומרים אותו בחלק העליון של דירוג קבוצות היורוליג.

מייק ג'יימס. בכיר המשתכרים, צילום: EPA


ברצלונה: 26 מיליון יורו

מועדון הפאר הספרדי ביצע הקיץ קיצוץ משמעותי בשכר השחקנים שהורגש גם בסגל השחקנים. תקנות הפייר-פליי הפיננסי בעולם הכדורגל השפיעו גם על האחות הקטנה מן הכדורסל שמקבלת נתח מהתקציב והובילו לקיצוץ המשמעותי.

פנרבחצ׳ה: 25 מיליון יורו

קבוצתו של ים מדר ביצעה לא מעט שינויים העונה ומחזיקה סוללת כוכבים בסגל הקבוצה. הטורקים משמרים על כוחם בחלק העליון של הדירוג גם העונה.


באיירן מינכן: 24.5 מיליון יורו

המועדון הגרמני ביצע הקיץ מהפכה בסגל הקבוצה ולצד שמות נוצצים כמו סרג' איבקה הנחית את המאמן המעוטר פאבלו לאסו, דבר שהוביל לעלייה בתקציב הקבוצה.

סרג' איבקה. פתח עונה בצורה מצוינת, צילום: EPA


מכבי תל אביב: 22.3 מיליון יורו

מכבי תל אביב שומרת בשנים האחרונות על מסגרת תקציבית דומה כאשר הוצאות המעטפת של הקבוצה תופסים נפח מרכזי בתקציב הקבוצה. 


אולימפיאקוס: 22 מיליון יורו

עזיבתם של קוסטאס סלוקאס וסשה וזאנקוב השפיעו על תקציב הקבוצה ושכר השחקנים שירד במעט. גם על הפרקט מורגשים השינויים והקבוצה היוונית מדורגת כעת במקום השישי בטבלת היורוליג.


וילרבאן: 21 מיליון יורו

אחת משתי הקבוצות החלשות העונה במפעל מחזיקה בתקציב גבוה באופן יחסי אך שכר השחקנים ביחס לתקציב הכולל עדיין נמוך. הוצאות המעטפת והמעבר לאולם חדש ונוצץ השפיעו על תקציב הקבוצה.

נועם יעקב. משחק ביורוליג, צילום: Infinity Nine Media

אנדולו אפס: 20 מיליון יורו

אלופת היורוליג בשנתיים מתוך השלוש האחרונות קיצצה השנה באופן משמעותי בתקציב הקיץ לאחר הפרידה ממאמנה ארגין עתמאן. למרות זאת תקציב השחקנים של הקבוצה עדיין נשאר קבוצה באופן יחסי מסך התקציב בשל חוזיהם הישנים של שיין לארקין ו-ווייל קלייבורן.


פרטיזן בלגרד: 20 מיליון יורו

קבוצתו של ז'ליקו אוברדוביץ' רושמת עונה מתאגרת מבחינתה ונמצאת כעת מחוץ למקומות שמובילים לפלייאוף או הפליי-אין. עזיבתם של מתיאס לאסור ודונטה אקסום השפיעה על הקבוצה כלכלית ומקצועית.


ולנסיה: 18 מיליון יורו

הקבוצה הספרדית הצנועה שכלל לא היה ברור אם תשחק העונה במפעל רושמת עונה מוצלחת מבחינתה ומדורגת במקום התשיעי בדירוג למרות תקציב צנוע באופן יחסי לשאר יריבותיה לפלייאוף.

ג'ונס (מימין) חוגג במדי ולנסיה, צילום: EPA

וירטוס בולוניה: 16 מיליון יורו

הפתעת העונה במפעל רשמה הקיץ קיצוץ בתקציב, דבר שהוביל לביקורת פומבית של מאמן הקבוצה דאז סרג'יו סקאריולו על בעלי הקבוצה ולפיטוריו של המאמן הספרדי. למרות זאת על המגרש מצליחה הקבוצה מעל ומעבר לציפיות המקודמות.

באסקוניה: 16 מיליון יורו

לאורך השנים הוכיחה באסקוניה את יכולת להנחית שחקנים מוכשרים ובעלי פוטנציאל לפני הפריצה למרות תקציב נמוך באופן יחסי וגם השנה המצב לא שונה. 


הכוכב האדום: 15.8 מיליון יורו

הקבוצה הסרבית ביצעה הקיץ מסע רכש מרשים אולם מסגרת התקציב הכוללת נשארה נמוכה באופן יחסי ומתבססת על תמיכת הממשלה המקומית.


אלבה ברלין: 15 מיליון יורו

הנציגה הגרמנית השנייה ביורוליג מדורגת במקום ה-17 ביורוליג וכך גם בדירוג תקציבי הקבוצות. למרות תקציב נאה שכר השחקנים של הקבוצה נותר נמוך באופן יחסי.


ז׳לגיריס קובנה: 13 מיליון יורו

הקבוצה הליטאית מתקשה השנה לשחזר את הישגי העונה שעברה על הפרקט אולם ביחס לתקציבה מעמידה קבוצה תחרותית בכל שנה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
קינן אוואנס. ימשיך בז'לגיריס?, צילום: טוויטר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו