בלעדי: תקציבי קבוצות ליגת העל בכדורסל לעונת 2023/24

מי מחזיקה בתקציב הגדול ביותר? • מי מנסות לתת לה פייט? • ואיזו קבוצה נמצאת בתחתית הסולם הכלכלי? • כל המספרים בכתבה

הפועל ירושלים מול מכבי תל אביב. ייהנו מיתרון ברור על רוב הליגה . צילום: אלן שיבר

עונת 2023/2024 בכדורסל הישראלי תתקיים בצל כמה מאפיינים כלכליים. הראשון הוא הכסף הגדול שנכנס להפועל ירושלים ולהפועל ת"א, ולמעשה יצר שתי ליגות מבחינה כלכלית - שלוש הראשונות שנהנות מתקציבים גדולים, ושאר הקבוצות שמעמידות את תקציב המינימום וחלקן גם עוברות אותו בכמה מיליוני שקלים.

השני הוא המצב במשק, שמקשה על הקבוצות למצוא נותני חסות ולייצר שיתופי פעולה עסקיים שיכניסו כסף למועדוני הספורט. כמו כן, החלטת בית המשפט לגבות מס גם משחקנים זרים המשתכרים מתחת ל־108 אלף דולר הגדילה משמעותית את העלויות של העסקתם בישראל, עלויות שעד לעונה האחרונה היו מנת חלקם של שחקנים בעלי דרגת שכר גבוהה יותר.

שחקני הפועל תל אביב. גם האדומים השתדרגו, צילום: אלן שיבר

נוסף על כך, מתווה שר הספורט מיקי זוהר, שאמור להזרים כמה מיליוני שקלים לקבוצות שירשמו ארבעה זרים בלבד, השפיע בצורה משמעותית על מערך השיקולים של הקבוצות בבניית הסגלים, ונכון לעכשיו נראה שיוביל לצמצום במספר הזרים ולעלייה בדקות המשחק של השחקנים הישראלים.

לקראת פתיחת העונה "ישראל היום" מפרסם את תקציבי קבוצות ליגת העל. יש לציין כי מדובר בתקציבי הקבוצות הבוגרות, לא כולל מחלקות הנוער. כמו כן מדובר על התקציב של הקבוצות בפתיחת העונה, וייתכן מאוד שבמהלכה התקציבים יגדלו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר