אוסטין הולינס: "אוהדי מכבי תל אביב פספסו אותי, ואני אותם"

הגארד שסיים עונה מורכבת, בתחילתה מיעט לשחק, בהמשך נפצע והושבת ולבסוף שוחרר • למרות זאת, הוא לא פוסל אפשרות שיחזור: "אם תגיע הזדמנות, אשמח" • וזוכר גם את הרגעים הטובים: "אהבתי לשחק במכבי"

הולינס. ישמח לחזור בעתיד למכבי תל אביב. צילום: אלן שיבר

מכבי תל אביב עשתה במהלך הקיץ לא מעט שינויים בסגל השחקנים. והמטרה ברורה: לבצע עוד קפיצת מדרגה ביורוליג, ולהתקדם מהפלייאוף לפיינל פור. שמונה שחקנים עזבו את הקבוצה וארבעה חדשים הצטרפו. אחד מבין השחקנים שנפרדו מהמועדון הוא אוסטין הולינס.

הגארד האמריקני, בנו של אגדת העבר ליונל הולינס, התקשה להשתלב ברוטציה של עודד קטש וסבל מפציעה שבגינה סיים את העונה כבר בינואר. למרות חוסר המזל והעונה הלא פשוטה ברמה האישית, הולינס נשאר אהוב ומוערך מאוד על ידי אנשי הקבוצה. בראיון מיוחד ל"ישראל היום" מסכם הגארד את העונה שעבר, ולא שולל לחזור לחזור למדים הצהובים בעתיד.

תמיר בלאט חתם במכבי תל אביב / קרדיט: האתר הרשמי של מכבי ת"א

אוסטין, מה שלומך בימים אלה?
"מצבי טוב והקיץ שלי הולך טוב מאוד".
במבט לאחור - איך אתה מסכם את העונה האחרונה?
"אני חושב שזאת היתה עונה מצוינת, עם הרבה עליות וירידות. ברור שהיינו רוצים להצליח להגיע לפיינל פור, אבל אף אחד לא רואה את העונה ככישלון. אני חושב שעשינו כמיטב יכולתנו ושהשארנו הכל על המגרש".

מה היה הסוד של החיבור שלכם בעונה שעברה?
"אני חושב שהסוד להצלחה שלנו היה כישרון מצד אחד, והאופי של החבר'ה בקבוצה מנגד. היו לנו סגל נהדר ושחקנים נהדרים. כשאתה מרגיש בחדר ההלבשה כמו במשפחה, זה עושה את כל ההבדל. במיוחד ברגעים פחות טובים, זה עוזר להתגבר".

הולינס. נהנה במכבי ת"א, צילום: אלן שיבר

איזה רגע תיקח איתך מהעונה הזו?
"קשה לבחור רגע אחד מהעונה, היה כל כך הרבה ממה לשמוח ולהתרגש. בעונה הסדירה ביורוליג, כנראה המשחק מול ריאל מדריד חייב להיות אחד מהזיכרונות הטובים יותר. בפלייאוף אני חושב שזה כנראה המשחק הראשון נגד מונאקו. עם האוהדים שלנו שמילאו את האולם במשחק חוץ. אני בטוח שאחשוב על עוד כמה רגעים בהמשך, אבל השניים האלה הם הראשונים שעולים לי לראש כרגע".

איך תגדיר את העונה שלך במכבי?
"כקבוצה, אני חושב שהעונה הזו היתה עונה מסוג 'לבנות את היסודות', כדי לסלול את הדרך להמשך. אני מאמין בזה גם לסיפור האישי שלי. כל דבר קורה מסיבה מסוימת, וכל הדברים הטובים, כמו גם האתגרים העונה, הם רק הבסיס להכין אותי לפרק הבא שלי".

הולינס מקבל חיזוק מהספסל, צילום: אלן שיבר

תרצה לחזור לפה בעתיד?
"אהבתי לשחק במכבי ואת התקופה שלי בתל אביב. אם תגיע ההזדמנות בעתיד, אשמח לחזור".
אומרים שיש משחקים שנשארים בראש גם אחרי הרבה זמן. איך תזכור את משחק מספר 5 במונאקו?
"משחק 5 במונאקו מזכיר לי מאוד את משחק 5 בברצלונה, כששיחקתי בזניט סנט פטרסבורג. אתה חושב שניצחת בסדרה, ובסוף אתה מסיים על הצד הלא נכון כשהמשחק מסתיים. זו לא הרגשה טובה, אבל זו חוויה בלתי נשכחת".

אוסטין הולינס. פציעה קשה שסיימה עונה, צילום: אלן שיבר

סבלת העונה מפציעה שהגבילה אותך ולא שיחקת הרבה בגלל זה. איך זה השפיע עליך?
"לצערי, פציעות הן חלק מהספורט. הייתי מסכם את העונה שלי כמאתגרת, אבל מתגמלת באותה המידה. זה בא לידי ביטוי בכל כך הרבה דרכים שונות - להיות בסביבה של חבר'ה נהדרים והזדמנות לגור בתל אביב ולחוות את התרבות כאן, למשל".

אתה מרגיש שאוהדי מכבי קצת פספסו אותך?
"אני בהחלט מרגיש שהאוהדים החמיצו את ההזדמנות לראות מה אני מסוגל לעשות ומה אני יכול להביא לקבוצה, אבל אני מרגיש שגם אני פספסתי את האוהדים. היתה אהבה הדדית, אבל לא להיות מסוגל לצאת לשם ולהילחם מולם ועבורם זו משימה לא פשוטה. אני יודע כמה המשחקים האלה חשובים לאוהדים, וכשאני לובש את החולצה הזו אני אוהב לצאת לשם ולהילחם".

איך עברו עליך הרגעים שבהם לא שיחקת העונה בגלל הפציעה?
"כשחקן וכמתחרה, קשה לא להיות מסוגל להילחם עבור האוהדים והחברים לקבוצה, אבל התמקדתי בלהשפיע על המשחק ועל הקבוצה בכל דרך חיובית אפשרית. ומצאתי דרכים לעשות זאת למרות הנסיבות שלי. הסתגלות היא אחד מהכישורים החשובים ביותר שיכולים להיות לשחקן. להישאר חיובי למען הרווחה שלי ושל הסובבים אותי זה מה שעזר לי".

עברת קשיים בדרך?
"תהליך השיקום היה קשה, אבל ניגשתי אליו בגישה חיובית ועם מוטיבציה לחזור להיות השחקן שאני יודע שאני יכול להיות".
איך היית רוצה שיזכרו את התקופה שלך כאן?
"הייתי רוצה להיזכר כמי שהשאיר הכל על המגרש. לגמרי ובאמת. לא משנה כמה שיחקתי, תמיד השארתי הכל על המגרש".

לסיום, יש לך מסר לאוהדי מכבי תל אביב?
"אני כל כך מעריך את האוהדים על כל התמיכה שלהם, בעליות ובמורדות. אני יודע שלא לגמרי הצלחתי להראות את היכולת שלי, אבל אני מקווה שהאוהדים יודעים כמה אכפת לי מהם, כמו גם מכולם בחדר ההלבשה שלנו. יאללה מכבי!".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אוסטין הולינס. החמצה?, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר