1 כל מי שצפה שלשום במותחן באילת תפס את ראשו בסיום לנוכח פציעתו הקשה של קייסי פראת'ר. הכוכב האילתי, שקרע את רצועת ברכו בעת ששיחק בחימקי מוסקבה באוקטובר 2018 ולמעשה (חוץ משישה משחקים בין הפציעות) עבר תוכנית שיקום של שנה וחצי, נכנע כנראה לעומס של ארבעה משחקים בשמונה ימים, שבהם שיחק כ־34 דקות בממוצע.
פראת'ר הוא השחקן השישי שנפצע בצורה קשה יחסית ב־19 הימים מאז חודשה הליגה אחרי מבצע שומר החומות. מעולם לא היה כאן מספר כזה של פציעות בזמן מועט. "מי שהחליט על עומס המשחקים הזה לא שיחק כדורסל", אמר סטפנוס דדאס, מאמן חולון, עם חידוש הליגה. "שחקנים כאן ייפצעו", אמר וצדק.
הח"מ המליץ בפני יו"ר מינהלת הליגה שמואל פרנקל כי לנוכח המצב, בריחת הזרים והעומס שייפול על מספר מועט יותר של שחקנים, צריך בהוראת שעה לחזור לפיינל פור ובכך לרווח יותר את הלו"ז. אבל ההמלצה נדחתה. הקבוצות פחדו שמועצת ההימורים תפחית את המימון ואימצו את הנוסחה: כשהכסף מדבר, הצדק שותק.
2 אבי קובלסקי, מאמן הכושר של מכבי ת"א במשך שלושה עשורים ופיזיולוג במקצועו, נתבקש על ידי המינהלת להכין תוכנית עבודה שתפרט כיצד לחזור נכון מפגרת הקורונה. אחרי המבצע בעזה אף אחד כבר לא שאל לדעתו.
"החזרה לפעילות אחרי המבצע לא היתה מקצועית. מי שחוזר אחרי שבועיים שבהם הקבוצות בקושי התאמנו, במיוחד בשלהי העונה, ואחרי עונה עם הפסקות בשל הקורונה, לקח סיכון גבוה מדי.

"לרדת מ־100 טורים ל־20 ואחרי זה לעלות בחזרה ל־100 טורים זה בעייתי מאוד. לא שאלו בעלי מקצוע והתייחסו רק לפן הכלכלי. נכון שלא כל הפציעות הן של עומס וחלק נוצרו ממגע, אבל הכמות היא באמת סוג של תקדים".
3 ואיפה קולו של ארגון השחקנים, שהיה אמור לדאוג לבריאות השחקנים? גם כאן, כנראה הפגיעה האפשרית בכיס השחקנים הובילה לאטימת שפתיים.
מנכ"ל הארגון החדש, שחקן העבר עודד שעשוע, אמר: "אנחנו לא בעמדה של קבלת החלטות בנוגע לקיצור הליגה, ואני בטוח שאם זה היה עומד על הפרק היו מתייעצים איתנו".
4 תגובת המינהלת: "אין מדובר בפציעות בשל עומס משחקים אלא בשל חוסר מזל טרגי. בעונה שעברה, חזרנו מהקורונה אחרי תקופה ארוכה ללא משחקים לעומס משחקים דומה לזה של השנה, ולא היתה כמות פציעות חריגות.
בנוסף, חלק גדול מהליגות באירופה כמו הליגה הספרדית, הגרמנית, האיטלקית והצרפתית משחקות כעת בכל יומיים, כך שעומס משחקים לא ייחודי ללליגה הישראלית. בנוסף באותן ליגות גם קיים עומס טיסות ונסיעות ארוכות שאצלנו, פרט לאילת, כמעט ולא קיים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו