מיקי זוהר מבהיר: "לא אתערב בקיום משחקי כדורגל בשבת"

על רקע הסערה סביב ביטול "שבת ישראלית", שר התרבות והספורט מרגיע את הרוחות: "הבהרתי חד-משמעית כי נשמור על הסטטוס-קוו ועל החופש של אזרחי ישראל, ולא ניזום פעילות בשבת; כך היה מאז ומעולם, וכך יהיה"

השר מיקי זוהר. לא יקבל פיצוי על האמירה נגדו, צילום: אורן בן חקון

על רקע הפרסומים שלפיהם משרד התרבות הורה לכמה רשויות לא לקיים אירועים בשבת ("שבת ישראלית ו"תרבות ישראלית"),  שר התרבות והספורט הנכנס מיקי זוהר החליט הבוקר (שני) לספק כמה הבהרות, גם למען חובבי הכדורגל בישראל.

"אז אחרי הספין התקשורתי השקרי, הנה האמת כפי שהיא", כתב זוהר. "מעולם לא אמרתי ולא העליתי על דעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת.

"להפך, עם כניסתי לתפקיד הבהרתי חד-משמעית כי נשמור על הסטטוס-קוו ועל החופש של אזרחי ישראל, ובין היתר גם הבהרתי שלא אתערב בקיום משחקי כדורגל בשבת.

"מאז קום המדינה, קיים בישראל סטטוס-קוו שלצערי השר היוצא הפר בשנה האחרונה, ולראשונה בתולדות משרד התרבות הוא החליט ליזום באופן אקטיבי פעילות שמתקיימת דווקא ביום שבת - מה שלא היה אף פעם.

"כמו שאף גוף ממשלתי רשמי בישראל לא יוזם מטעמו פעילות בשבת, גם משרד התרבות והספורט לא ייזום פעילות בשבת. כך היה מאז ומעולם, וכך יהיה. מיותר לציין שיש כאן מעשה לא שוויוני שמפלה לרעה חלק ענק מהציבור.

 

"מובן שבישראל מתקיימים וימשיכו להתקיים אירועי תרבות רבים בשבת שהמשרד מתקצב, וכך גם ימשיך, אך לא ניזום אותם. בדיוק כפי שעיקרון השוויון מחייב, ובהתאם לסטטוס-קוו. צר לי שחלק מכלי התקשורת משתפים פעולה עם הספינים השקריים של גורמים באופוזיציה במטרה להפחיד את הציבור, במקום לשקף לו את האמת.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"אבל אתם מכירים אותי - אני לא נרתע מהתקפות, ואמשיך לדבוק בעקרונות ובערכים שעליהם חונכנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר