מי מנסה להסתיר את הפדופילים?

הפרקליטות רוצה להמשיך ולהגן על חשאיותם של הפדופילים. פרטיותם של עשרות עברייני המין חשובה לה יותר מביטחונם של ילדי ישראל

משרד המשפטים , צילום: אורן בן חקון

עשרות פדופילים מסתובבים בינינו. חופשיים וללא הגבלה. מעשיהם מתועדים בסרטונים, בהאזנות ובתכתובות בטלפון. הפרקליטות מכירה את שמותיהם ואת סטיותיהם. הפרקליטות החליטה שלא למצות את החקירה ולא להגיש כתבי אישום נגדם. במקום זאת, הפרקליטות הטילה צו איסור פרסום על שמות הפדופילים, והשתמשה בעדויותיהם כדי להעמיד לדין אדם אחר שפעל כדי לסחוט את הפדופילים ולהרתיע אותם ממימוש תאוותיהם. אותו אדם, צייד הפדופילים, טען שעקב טראומת ילדות הפך זאת למשימת חייו.

הכתב מאור צור וחדשות 13 חשפו את הפרשה המזעזעת הזאת. תחילה הודיעה הפרקליטות ש"הכל טוב". אין פדופילים, אין עבירות ואין חשש לשלום הציבור. בעקבות זאת, פורסמו ברשתות החברתיות המעשים המיוחסים לאותם הפדופילים. לא ניתן לחזור כאן על התיאורים, אבל קשה להבין איך הפרקליטות חשבה שלא נשקפת סכנה לילדי ישראל, כשמדובר בפדופילים שפעלו כדי להיפגש עם ילדים לצורך אקטים מיניים.

החשיפה גרמה לביקורת ציבורית קשה נגד הפרקליטות ברשתות החברתיות. וראה זה פלא, כעבור שבוע הודיעה הפרקליטות שהיא תבחן מחדש את העמדתם לדין של הפדופילים. מאכזב שהפרקליטות לא מצאה לנכון לעשות זאת בכוחות עצמה, אלא התחפרה בעמדתה, ופעלה רק בעקבות לחץ תקשורתי וציבורי.

קשה לי להבין את עמדת הפרקליטות. איזה ליקוי מאורות גרם לכך שהפרקליטות החליטה לשחרר את הפדופילים לחופשי, ללא משפט, ללא תנאים מגבילים ותוך חיסיון שמם? לא ברור לי איזה אינטרס אחר יכול לגבור על הרצון של כולנו להגן על ילדינו. בהקשר זה הסתובבה שמועה עיקשת, כאילו סגירת התיקים והטלת צו איסור הפרסום נועדו כדי להגן על אישים בכירים בעולם הפוליטיקה והמשפט. מתוך היכרותי (הלא־מלאה) עם החומר בתיק, אני יכול לומר שלא מצאתי לכך אינדיקציה. זו גם לא נראית לי הנקודה המרכזית. הנושא החשוב הוא הגנה על שלום ילדינו, לא רק מפני אישים מוכרים, אלא מפני כל פדופיל.

מן הראוי לבטל את צו איסור הפרסום הגורף על פרטי הפדופילים. אין הצדקה לצו כזה. לא משפטית, ולא מוסרית. נוכח האירועים, הגשתי בשם צייד הפדופילים בקשה להסיר את צו איסור הפרסום. זכותנו לדעת מיהם אותם הפדופילים, איפה הם עובדים ואם הם באים במגע שוטף עם ילדים במקום עבודתם. זו לא רק זכותנו. זו חובתנו. אנו מחויבים להגן על ילדי ישראל מפני פדופילים המשחרים לטרף.

הפרקליטות דורשת שצו איסור הפרסום יישאר בתוקף. היא רוצה להמשיך להגן על חשאיותם של הפדופילים. הפרקליטות שמה לנגד עיניה את פרטיותם של פדופילים ברמה גבוהה יותר מאשר את ביטחונם של ילדי ישראל. ביום שני יכריע בית המשפט המחוזי (כבוד השופטת מיכל ברנט) במחלוקת הזאת. האם זכאים ילדי ישראל להגנה מפני פדופילים? האם אנו זכאים לדעת מפני מי אנחנו צריכים להגן על ילדינו? כולי תקווה שבית המשפט יכריע נגד הפרקליטות ויתיר את הפרסום.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר