"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

מה מבינים בקובה שהשמאל האמריקני מעדיף לשכוח

בעוד בדלנים ממדינות אחרות מסכנים את חייהם למען הזכות להניף את הדגל האמריקני, דווקא אזרחים אמריקנים מבזים אותו

,עודכן
0השמעה
מפגינים נגד המשטר בקובה // צילום: אי.פי.איי

אלפי מתנגדי משטר קובנים צעדו השבוע בהפגנה נגד העריצות הקומוניסטית, המשעבדת ומדכאת את בני עמם במשך שלושה דורות. "לִיבֶּרטַד!" (חופש) - הם זעקו, תוך השמעת קריאות לקִצו של המשטר...והניפו אל-על סמל של חירות: הדגל האמריקני.

זה אינו חיזיון נדיר אלא דבר שבשִגרה אצל המפגינים למען חירות ברחבי תבל. לפני שהונג-קונג הפכה לעוד מועצה מקומית של העריצות הסינית, שוחרי חופש המתנגדים למשטר הקומוניסטי כבר צעדו ברבבותיהם ובידם הדגל האמריקני. כאשר מפגינים איראנים יוצאים למחות נגד שלטון המוּלוֹת המשעבד את עמם לרודנות דתית, הם מסרבים להשחית דרך ביזיון את דגלה של אמריקה.

ויש להם סיבה טובה לכך: בכל העולם אנשים מבינים שהדגל האמריקני מייצג חירות. הבריטים והצרפתים הבינו זאת בשנת 1917 בדיוק כפי שהבינו ב-1944. האסירים באושוויץ הבינו זאת; לוחמי החופש בהונגריה ובפולין ובצ'כוסלובקיה הבינו זאת; פטריוטים דרום-קוריאנים הבינו זאת; הכורדים הבינו זאת. הדגל זרוע הכוכבים היה במשך דורות סמל של חירות עבור כל המתנגדים לטוטליטריות בתבל כולה.

לכן זה כל כך בלתי נתפס: בעוד בדלנים ממדינות אחרות מסכנים את חייהם למען הזכות להניף את הדגל האמריקני, דווקא אזרחים אמריקנים שהתמזל מזלם לחיות במדינה הכי חופשית בהיסטוריה, הכי משגשגת וסובלנית מבחינה גזעית, דווקא הם מבזים את הדגל שלהם וכורעים ברך במקום לעמוד דום מולו, מפנים אליו את הגב או מעלים אותו באש. מה יודעים מפגיני החופש בעולם שבאמריקה כבר שכחו? הם יודעים שטוטליטריות נפוצה בעולם, וכך היה תמיד בהיסטוריה, הרבה יותר מאשר חופש; שזכויות הפרט הן אולי אוניברסליות, אבל הן באות לידי ביטוי רק כשאנשים אמיצי-לב מוכנים להילחם למענן; הם יודעים שבעולם אפל וכאוטי, אמריקה - על כל פגמיה וחסרונותיה, שבעבר ושבהווה - דווקא היא היתה ועודנה הכוח המניע את הטוב בעולם.

ועדיין, השמאל האמריקני בימינו לא מסוגל לומר אפילו את זה. כאשר גֶ'ן סַאקי, דוברת הבית הלבן בממשל ביידן, נשאלה על ההבדל הבולט בין מתנגדי המשטר בקובה לשמאל האמריקני באופן ששניהם מתייחסים לדגל האמריקני - תשובתה היתה מגומגמת: "ראשית, הנשיא ודאי מעריך ומכבד את מה שמסמל הדגל האמריקני. הוא בהחלט מנופף בדגל מחוץ לביתו, ועשה זאת בדלאוור ובמקומות אחרים שבהם התגורר. מצד שני הנשיא גם מאמין שלאנשים יש זכות לצאת להפגנות שלוות בדרכי שלום, והוא סבור ששני הדברים נכונים."

אבל לא זו השאלה. השאלה היא האם נכון מבחינה מוסרית לבוז לדגל, ולא אם אמריקנים רשאים לעשות דברים מטופשים. הטרגדיה האמיתית היא העובדה שהבית הלבן אינו מסוגל פשוט להכיר בכך שדיסידנטים ממדינות אחרות צודקים ביחסם לדגל האמריקני, ושרבים בשמאל האמריקני בתקופתנו טועים ביחסם אליו.

זה טראגי, משום שמדינה שאינה מאמינה די הצורך בעקרונותיה כדי שתהיה מסוגלת להתייצב להגנה על דגלה בעת שהוא נמצא תחת מתקפה על רקע מוסרי - במיוחד כשדגל זה מייצג מדינה ששחררה מאות מיליוני אנשים מעריצות ומעוֹני - מדינה כזאת תפסיק להקרין החוצה את עקרונות היסוד שלה. ואת המחיר ישלמו לוחמי חופש במדינות אחרות. הדגל האמריקאי יחדל להיות סמל של חופש ותקווה, ובמקום זאת יהפוך להיות בדיוק מה שמבקריו טוענים נגדו: שהוא סמל של חולשה וסוליפסיזם.

אם אמריקנים מאמינים שדגלם הלאומי הוא רוח רפאים של דיכוי יותר משהוא מגדלור של תקווה, אנו ניסוג מהבמה העולמית תוך קִעקוע וחיסול ערכי היסוד שלאורם קמה האומה הזאת. כמובן, זו בדיוק מטרתו של השמאל האמריקני. צריך רק לזכור שאת הוואקום שייוותר אחרינו לא ימלאו אליטות ליברליות אנינוֹת, אלא כוחות טוטליטריים שאין להם שום כוונה להתנצל על שאיפותיהם כפי שאנו מתנצלים על אלה שלנו.

מאנגלית: שאול לילוב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

בן שפירו

בן שפירו הוא העורך הראשי של האתר DailyWire.com, מגיש תכנית יומית, מרצה וסופר

כדאילהכיר