"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

אכלו לי שתו לי, גרסת תל אביב

יש שרוצים לחיות בתל אביב אבל לא יכולים לשלם את המחיר, ולכן רוצים גלגל סיוע מהמדינה שתעזור להם לא להידרדר לפריפריה • אבל אם בכל זאת תאלצו להגיע, רק אל תבואו ממורמרים

,עודכן
0השמעה
מחאת האוהלים חוזרת, צילום: שומרוני-בן זאב תקשורת

ושוב בעלי הבתים מעלים מחירים ומגלגלים עיניים, שוב השוכרים נאנקים וכותבים פוסטים נזעמים, והנה מחאת הדיור יוצאת מהבוידעם ואוהלי הסיירים נפרסים ברחובות. 2011 מאיימת לעשות רטרו, ומישהו כבר יזרוק ״מפונקים, לכו לגור בפריפריה״. אז זהו שלא, חברות וחברים, אם הפריפריה היא ברירת המחדל שלכם - אל תבואו, תודה רבה. אין לנו שום צורך בממורמרי מרמלדה.

פתאום מופיע וריאנט חדש של ממורמרים. אלו שרוצים לחיות בתל אביב לא יכולים לשלם את המחיר, ולכן הם רוצים גלגל סיוע מהמדינה שתעזור להם לא להידרדר לפריפריה. למה? כי הילדים במסגרות חינוכיות מצוינות, ואיפה נמצא כאלו בפריפריה? כי העבודה קרובה, ואיפה נמצא כזאת עבודה מכניסה בפריפריה? כי בסופו של דבר, החיים שלנו כאן תותים בוטיק ולא מתאים לנו להעביר אותם למקום אחר.

אז בחיאת זומזום, לכו חפשו מי ינענע אתכם. אה, סליחה, כבר מצאתם את בעלי הבתים שעושים לכם לימבו בנקאי ואתם רשמית מפונקים דלוקס.

בא לכם לחיות בתל אביב ובמרכז? סבבה, תיהנו או תתענו, זה העניין שלכם. חוקי השוק מכבידים עליכם? תתמודדו. זו השיטה וזה המקום שבו בחרתם לחיות, וזו המפלצת שבחרתם להזין ולהזין עד שגיליתם שגם אתם עכברים שרצים במעגל המרושע של יוקר המחיה.

כשהזניחו את הפריפריה, שתקתם כי אלו לא היו אנשים כמוכם. כשפינו את כפר שלם, גבעת עמל ושכונת הארגזים, שתקתם כי אלו לא היו אנשים כמוכם. כששכונות דרום תל אביב שקעו, שתקתם כי אלו לא היו אנשים כמוכם. כל עוד השיטה לא דפקה לכם על החצר הקדמית, מילאתם את פיכם אספרסו קר, ועכשיו כשהחרב המתהפכת מגיעה אליכם, אתם רוצים צדק מיקומי?

ובכן, הנה מודל הצדק החלוקתי החדש - בעלי הבתים ייקחו לכם את החלוק ואת שאר החלקים בהונכם, ואתם תישארו עם הצדק על המזוודות. בחרתם להנציח את השיטה עד שהיא ניצחה אתכם. התחפרתם בתל אביב, שמתם פס על ארץ ה״רחוק לי״, ועכשיו כשהבועה התנפצה, אתם מגלים ששאר הארץ חסרת תנאי מחיה בסיסיים מבחינתכם.

אבל בזמן שהתעלמתם, פיתחנו את הפריפריה ועמלנו קשה כדי להיטיב את חיינו כאן. ועד כמה שזה יפתיע אתכם, אנחנו ממש לא רוצים להיות תל אביב. אז אם אתם רוצים לבוא לפריפריה, תבואו כדי לחיות אחרת, תבואו כי שיטת ״מה אכפת לי מהם״ לא מחקה מכאן כל שריד של אנושיות, תבואו כי יש כאן הזדמנות לחיים אחרים ומשמעותיים. אם תרצו להוביל, לכו לעבוד בהובלות. אבל אם תרצו להשתלב - בואו בכיף. מה שלא תעשו, רק אל תבואו ממורמרים ותגידו - בתל אביב זה... לא נמאס לכם מכל ה״אכלו לי שתו לי״ הזה? יאללה, תתקדמו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר