אזור נוחות תעסוקתי

המועצה המקומית־תעשייתית מגדל תפן מהווה היום את מרחב התעסוקה הבולט בגליל • הגיע הזמן לצאת ממרכז הארץ ולגלות הזדמנות לפרום את הפלונטר הכלכלי־חברתי

המועצה המקומית־תעשייתית מגדל תפן, צילום: אנצ'ו גוש-ג'יני

נהוג לחשוב שעולם התעסוקה הישראלי מתמקד בתל אביב רבתי; שמוטב לגור באזור גוש דן למען תעסוקה איכותית בכל התחומים. יש בזה מן הצדק. אכן, מקומות עבודה רבים מרוכזים בשפלה, ולעיתים שווה לסבול את פקקי התנועה והצפיפות על מנת לעסוק במשרה איכותית עם שכר ראוי ואופק תעסוקתי.

אבל תארו לכם שאת אותה עבודה עם אותם תנאים ניתן היה למצוא במרחבי הגליל המערבי, עם בונוס של מרחבים ירוקים ותנועה זורמת.

תקופת הקורונה וחוסר הוודאות הכלכלית טלטלו את המשק הישראלי. רבים נאלצו לצמצם כוח אדם, להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום ולהפחית את כושר הייצור והיקפי העבודה. לאחר תקופת התאוששות קלה אנו עדיין חשים חוסר שקט בעולם התעסוקה, אך למרות הכל יש בפי בשורה: בגליל יש תעסוקה איכותית - ולא מעטה. רק תבואו.

מחקרים אומרים שתנועת המטוטלת, שגרמה לעובדים רבים לחבב את העבודה מהבית בתקופת הקורונה, גורמת להם עכשיו לתגובת נגד, המתבטאת בצורך לצאת מהבית, לסגל לעצמם שגרה מסודרת ולעבוד בסביבה חברתית. ראשית הקורונה, שהתבטאה בעבודה מהבית ובעלייה בתפוקות, התאפיינה בהמשך בתחושת מחנק, שגרמה כמובן גם לירידה באותן תפוקות ממש. תגובת הנגד הזאת פוגשת את המציאות הישראלית, שכוללת נסיעות ארוכות, מקומות חניה מוגבלים ותמרון מורכב בין שגרת הבית והעבודה. הפתרונות מתחת לאף שלנו, וגם כשהם על ראש מגדל - אנחנו לא תמיד מרימים את הראש כדי לראות.

המועצה המקומית־תעשייתית מגדל תפן מהווה היום את מרחב התעסוקה הבולט בגליל. אם פעם שאלנו את עצמנו למה אין עבודה בגליל - היום המצב הפוך, ומי שמתלוננים לא מכירים את המציאות בשטח: השוק משווע לידיים עובדות. ביריד תעסוקה מיוחד שנקיים השבוע, 27 חברות מתחום המדיקל, מתכת, מעבדות, מזון, פיתוח והיי־טק יציעו תפקידים מכל הסוגים ובכל הרמות. גם עבור סטודנטים וחיילים בראשית דרכם, וגם משרות בכירים. יש הזדמנויות ליזמים ולאנשי האנרגיה הירוקה.

הפלונטר הכלכלי־חברתי שלנו יתחיל להיפרם כשנגמיש את הגבולות ונסתכל בדיוק על הזדמנויות כמו זו שאני מציגה. הושט היד וגע בם.

השנתיים האחרונות היו מאתגרות במיוחד עבור המעסיקים בארץ ובעולם, שצמצמו היקפי השקעות וכוח אדם. זה לא מובן מאליו, אבל המשק הישראלי מתאושש מהר. את השיח הדיכאוני של ההיצע והביקוש אפשר וצריך לשים בצד.

אם יוצאים ממה שקרוי "אזור הנוחות" התעסוקתי, אפשר לגלות אזור נוחות אמיתי, ללא מירכאות. כשמסתכלים על מגדל תפן רואים את התמונה המלאה.

הכותבת היא ראש המועצה המקומית־תעשייתית מגדל תפן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר