סקר חדש: טראמפ חוצה לראשונה את רף ה-50% תמיכה

על פי הסקר של ABC והוושינגטון פוסט 75% מהאמריקנים סבורים כי ביידן לא כשיר לכהונה שנייה • רק 31 אחוז סבורים שהמדינה בכיוון טוב • בשאלות עומק, רוב גדול של הנשאלים אומרים כי מצבם הכלכלי הדרדר תחת ביידן

ביידן וטראמפ. צילום: איי.אף.פי.

הבחירות בארה״ב: סקר חדש של ABC והוושינגטון פוסט מצביע על הדרדרות קשה במצבו של ביידן בדעת הקהל - רק 31 אחוז סבורים שהמדינה בכיוון טוב.

הנשיא הקודם דונלד טראמפ חוצה לראשונה את רף החצי ומגיע ל-51 אחוזי אהדה. ביידן לעומתו מדרדר ל-42 אחוזים, שניים פחות מאשר בסקר הקודם. בשאלות עומק, רוב גדול של הנשאלים אומרים כי מצבם הכלכלי הדרדר תחת ביידן. כמו כן הנסקרים מאשמים את ביידן בטיפול כושל בבעיית ההגירה. בנוסף, 75 אחוזים סבורים כי הוא לא כשיר לכהונה שנייה.

טראמפ דוחה את ההאשמות נגדו ותוקף את ביידן // צילום: רויטרס

הבחירות בארה"ב יתקיימו בעוד כשנה רז יתמודד ביידן מול המנצח בפריימריז הרפובליקניים שצפוי להיות הנשיא לשער טראמפ. מי שנמצא אחריו בסקרים הוא מושל פלורידה רון דה סנטיס עליו מוביל הנשיא לשעבר בפער של יותר מ־30%. מושל פלורידה, שבשלהי פברואר הפרידו בינו לבין טראמפ "רק" 12.8%, ראה מעט מאוד עליות והרבה מדי ירידות לאחר השקת הקמפיין רווית התקלות שלו במאי. על חומרת המצב תעיד העובדה שבשבוע שעבר פיטר שליש מצוות הקמפיין שלו וביטל שני אירועים בגלל חוסר עניין מצד תורמים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר