ה"מאדאם של אפשטיין": בית המשפט גזר 20 שנות מאסר לגיליין מקסוול

גיליין מקסוול, שותפתו לחיים של איל ההון ועבריין המין המורשע ג'פרי אפשטיין, נמצאה אשמה בסעיפי של שדלות לזנות וקשירת קשר לאחר שנתיים של מאבק בפסיקת בית המשפט המחוזי של ניו יורק • "צריכה להיות כלואה בכלוב לנצח", אמרה אחת הקורבנות

גיליאן מקסוול, צילום: AFP

"צריכה להיות כלואה בכלוב לנצח", אמרה וירג'יניה ג'יופרה, אחת הקורבנות של אפשטיין דקות לפני פסק הדין: השופטת אליסון נתן קבעה הבוקר כי "המאדאם" מקסוול תרצה עשרים שנות מאסר בכלא.

מקסוול, בעלת אזרחות בריטית, הפכה לנאשמת העיקרית והיחידה במשפט אשר הדמות העיקרית הייתה אמורה להיות שותפה לחיים, הטייקון ג'פרי אפשטיין, האיש שהיה מקושר לכל החברה הגבוהה בארה"ב כולל נשיאים לשעבר ושורה של בכירים בכל העולם, בני מלוכה וראש ממשלה ישראלי לשעבר.

עם זאת, המיליונר נעצר ביולי 2019 וחודש לאחר מכן התאבד בתאו, במוות מסתורי אשר גרר ביקורת רבה והיווה קרקע פוריה לקונספירציות שונות. עורכי דינה של מקסוול ניסו לנצל את מותו של אפשטיין ובנו אסטרטגיה שבמרכזה ניסו להפריד אותה מכל פעילות שהואשמה ובכך לנסות להינצל מאימת הדין.

גיליין מקסוול בבית המשפט, איור, צילום: AP

"אפשטיין היה המוח, אפשטיין היה המתעלל העיקרי ואפשטיין ארגן את הפשעים לסיפוקו האישיים", טענו ובהמשך גם סימנו אותה כקורבן: "לא יהיה משפט לאפשטיין ולא יהיה צדק וצדק פומבי למאשימיו", כתבו עורכי הדין. "לממשלת ארה"ב יש עכשיו חור ענק למלא: הכיסא הריק של אפשטיין".

התביעה דחתה את הטענות והגדירו אותן כמגוחכות. "טענתיה (של מקסווול) כי היא מופקדת באחריות לפשעיו של אפשטיין, הן אבסורדיות ופוגעניות. במקום להראות אפילו שמץ של קבלת אחריות, הנאשמת עושה ניסיון נואש להטיל את האשמה בכל מקום אחר שהיא יכולה", נימקו.

במרכז המשפט עמדו 24 עדים וארבעה מאשימים, כולל שתיים שהיו קטינות בתקופה אליה מיוחסים הפשעים. בדצמבר אשתקד בית המשפט מצא את מקסוול אשמה בחמישה מתוך שישה סעיפים.

מקסוול עם אפשטיין, צילום: Gettyimages - ארכיון

עד לקריאת גזר הדין הסופי הבוקר (שעון מזרחי), דווח כי רשויות בתי הסוהר העבירו את מקסוול למחלקה מיוחדת בכלא המיועדת להשגחה מפני התאבדות, זאת מול החשש כי היא עלולה לשים קץ לחייה בדומה לבן זוגה לשעבר אפשטיין.

"מקווה שתמות בכלא", הצהריה קורבן נוסף של בני הזוג בשם שרה רנסום, בטרם נודע על גורלה של מקסוול. "אני עדיין סובלת מטראומה איומה שזה גרם", הוסיפה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר