גל שמואל פרג'ון. שנה וחצי מאסר בכלא התאילנדי | צילום: באדיבות המשפחה

המשפחה בהלם: שנה וחצי מאסר נגזרו על הישראלי שבתרמילו נמצאו מחסניות

גל שמואל פרג'ון שבדיוק סיים שירות מילואים נסע עם אשתו הטרייה לירח דבש בתאילנד • המשפחה: "אנחנו בהלם, צפינו לקנס בלבד, מצפים שמדינה תעמוד לצידנו" • עורך דינם התאילנדי מתכוון להגיש ערר לבית המשפט בתוך שלושים יום

בית המשפט בתאילנד גזר היום (שישי) שנה וחצי מאסר על גל שמואל פרג'ון, אשר נעצר לפני כחודש בשדה התעופה בפוקט לאחר שנמצאו בתרמילו מחסניות של M16 מלאות בכדורים.

ההחלטה לגזור עליו עונש מאסר התקבלה בתדהמה בקרב בני משפחתו אשר נמצאים בקשר עם שגרירות ישראל בתאילנד ולאחר שנאמר להם כי העונש הצפוי לגל הוא קנס בלבד. קרובת משפחה של גל אשר שוהה בתאילנד סיפרה ל"ישראל היום" כי הוא ואשתו נסעו לירח דבש בתאילנד לפני כחמישה שבועות. "הכל היה בסדר, הם נהנו מאוד, אך בטיסת פנים מפוקט לבנגקוק מצאו אצלו את המחסניות, שבדיעבד הסתבר לו שהיו שם כל הזמן. הוא פשוט שכח אותם אחרי שירות המילואים".

שדה תעופה בינלאומי בתאילנד, צילום: אי.פי.איי

גל נעצר ובהמשך שוחרר בערבות עד למשפטו. בני משפחתו נמנעו עד כה מלדבר עם התקשורת מתוך הערכה כי אם ישמרו על שקט תקשורתי, גבוהים הסיכויים לסיים את הסיפור בקנס בלבד. כך גם נאמר להם על ידי גורמים בתאילנד ובשגרירות. היום היה אמור להתקיים דיון קדם משפט, אך לתדהמתם הוא הורשע באחזקת נשק ותחמושת במרחב ציבורי ונגזרו עליו שנה וחצי מאסר.

בני משפחתו, סיפרה קרובת המשפחה, שבורים לגמרי וחוששים לחייו ולמצבו הנפשי אם ייאלץ להיכנס למאסר. "כולם בהלם. גל הוא נשמה טובה. הנשמה הכי טובה שמתהלכת בעולם הזה. אנחנו מנסים להיות חזקים בשבילו ולא לחשוב על האפשרות שהוא ישב בכלא, אבל זה קשה. אנחנו כבר לא יודעים מה יהיה. גל ילד חזק, אבל קשה לו. הוא לא מראה את זה אבל הוא שבור".

גל שמואל פרג'ון. לוחם שעושה מילואים.,

מיד לאחר גזר הדין נלקח גל למעצר ושוחרר לאחר מכן, שוב לאחר תשלום ערבות. בינתיים מתכוון עורך דינם התאילנדי של המשפחה להגיש ערר לבית המשפט בתוך שלושים יום. גל שמואל פרג'ון, שירת כלוחם במג"ב וממשיך בשירות מילואים פעיל עד היום. בני משפחתו אומרים היום כי הם מצפים מהממשלה לפעול לשחרורו.

"זה לא תיק של סמים. מדובר במשהו תמים. הוא סיים מילואים, שם את התיק באחסון ושכח שם את המחסניות. זה צעיר ששירת כלוחם ועושה מילואים. אנחנו מצפים שמדינת ישראל תעזור לנו", אמרה קרובת המשפחה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו