הנסיכה הסעודית ובתה שוחררו לאחר שלוש שנות מאסר

לאחר שהעבירה ביקורת על השלטון, הנסיכה בסמה בנת סעוד שוחררה • מעולם לא הוגש נגדה כתב אישום • לפי הדיווחים, היא לא קיבלה טיפול רפואי הולם והייתה בסכנת חיים

הנסיכה הסעודית בסמה בנת סעוד, צילום: אי אף פי

הנסיכה הסעודית בסמה בנת סעוד ובתה שוחררו ממאסר אחרי שנעצרו ללא אישומים כלשהם לפני כשנתיים, כך דווח אמש (שבת) ברשת BBC ובסוכנות הידיעות AFP.

הנסיכה בסמה היא בתו הקטנה של המלך סעוד ששלט בממלכה בין השנים 1953 ו-1964. בהודעה בטוויטר, הודיעה קבוצת זכויות האדם ALQST כי הנסיכה לא קיבלה טיפול רפואי הולם בזמן שהותה בבית הסוהר הסמוך לבירה ריאד, והיא הייתה בסכנת חיים.

הנסיכה בסמה בת ה-57 נעצרה במרץ 2019 כשהתכוננה לטוס לטיפול רפואי בשווייץ. כאמור, סיבת המעצר איננה ידועה והיא ובתה לא הואשמו בעבירות כלשהן. ב-2020 משפחתה מסרה לאו"ם הצהרה שבה נכתב שהיא כנראה נעצרה בגלל הביקורת שלה נגד מקרי התעללות שבו היו מעורב השלטון.

על פי הפרסומים, אחת הספוקלציות היא שבסמה נעצרה בשל פעילותה למען זכויות אדם ותמיכתה ברפורמות חוקתיות בממלכה. אחרים העריכו שהמעצר נובע בכלל בשל קשריה עם יורש העצר המודח, הנסיף מוחמד בן נאיף, שהושם במעצר בית שבהוראתו של הנסיך מוחמד בן סלמאן.

ב-2019 בן סלמאן הורה על סדרת מעצרים של בכירים בסעודיה, במסגרת פילוס דרכו לירושה של אביו. בשנים האחרונות שמו נקשר בשערוריות שונות, בראשן חיסולו של הפובליצסט הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בקונוסליה באיסטנבול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר