תומכים בתיק רצח העם של דרא"פ נגד ישראל: ירדן מצטרפת למדינות המגבות את התביעה בבית הדין בהאג

שר החוץ של ירדן הודיע על תמיכה של מדינתו במהלך, בנוסף לטורקיה, מלזיה והארגון לשיתוף פעולה אסלאמי • עוד הוא הוסיף, כי ממשלת ירדן עובדת על תיק משפטי למעקב אחר המקרה

איימן א-ספדי . צילום: אי.פי.איי

איימן ספדי, שר החוץ של ירדן, הודיע היום (שישי) ​​כי ארצו תומכת בתיק רצח העם של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי. עוד הוא הוסיף, כי ממשלת ירדן עובדת על תיק משפטי למעקב אחר המקרה. בנוסף, טורקיה, מלזיה והארגון לשיתוף פעולה אסלאמי (OIC) הודיעו כי גם הם תומכים בתיק.

האו"ם החליט לבקש חוות דעת מביה"ד הבינלאומי בהאג על "הכיבוש הישראלי" // רויטרס

התביעה הדרום־אפריקנית בבית הדין בהאג, מתבססת על האמנה למניעת רצח עם מ־1948, שישראל חתומה עליה לצד 142 מדינות נוספות. באמנה נקבע כי במקרה של סכסוכים יכולה כל מדינה לפנות לבית הדין, כאשר העותרת לא חייבת להיות זאת שנפגעת, כי רצח עם הוא עניין אוניברסלי (דיון דומה מתקיים כיום בתביעה שהגישה גמביה כנגד מיאנמר). ישראל תופיע בהליך ולא תחרים אותו - היא לא יכולה להתכחש לחתימתה על האמנה ועלולה להינזק אם תתעלם מהדיון.

"ארמון השלום" בהאג שבו ייערכו הדיונים של בית הדין הבינלאומי, צילום: אי.פי

כזכור, לאחר מתקפת 7 באוקטובר, נשיא דרום אפריקה וחברי ממשלתו התייצבו מול מצלמות התקשורת, ובחרו לגבות דווקא את חמאס. רמפוסה עטה כאפייה לצד תפאורה של דגלי פלסטין ואמר: "אנחנו מזדהים עם תושבי עזה שנמצאים תחת מצור ישראלי". הם האשימו את ישראל בביצועם של פשעי מלחמה בעזה, תוך התעלמות בוטה מפשעי חמאס.

סיריל ראמאפוסה, נשיא דרום אפריקה. התבטאויות נגד ישראל וצה"ל, ותמיכה ב-BDS, צילום: AFP

ההתייצבות החד-צדדית של הנשיא רמפוסה וממשלתו לצדו ארגון הטרור, עוררה זעם רב בקהילה היהודית במדינה, שמונה למעלה מ-50,000 חברים, והרב הראשי הודיע על הפסקת התפילה לשלום הנשיא, לראשונה זה 30 שנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר