בכיר חמאס: "יכולנו להפוך את 'מגן וחץ' למלחמה, מתכוננים לעימות נרחב עם ישראל"

סגנו של מנהיג חמאס חוץ לארץ הוסיף כי "ישראל מנסה לסכסך בין חמאס לג'יהאד" • עוד אמר כי הארגון נערך למלחמה מול ישראל ושומר את כוחו אליה: "אי אפשר להיכנס כל יום למלחמה שתתיש את כוחנו" • על אפשרות של פיוס פנים פלשתיני אמר כי מתקיים "מאמץ רוסי" בנושא

סגן מנהיג חמאס בחוץ לארץ, מוסא אבו מרזוק . צילום: רשתות ערביות

סגן מנהיג חמאס חוץ-לארץ התראיין היום (שני) לאחד מכלי התקשורת הפלשתיניים והאשים את ישראל, בין היתר, בניסיון לסכסך בין ארגונו לבין הג'יהאד האסלאמי.

כשנשאל על המערכה האחרונה בעזה, שבה ארגונו הותיר את הג'יהאד לבד במערכה, השיב: "יש גורמים שמעוניינים לזרוע זרעים של מלחמת אחים בין חמאס לג'יהאד. כל התכנון הישראלי היה לזרוע מחלוקות בתוך העם הפלשתיני ובייחוד בין ארגוני ההתנגדות. הכיבוש עובד על זה, ורוצה למנוע פיוס פנימי. כאשר אמר שהוא פוגע בג'יהאד, כוונתו הייתה לבודד ממנו את יתר הפלגים, זה מה שהוא מייחל לו, אך בשטח הדברים שונים".

פעילי הזרוע הצבאית של החמאס (ארכיון), צילום: אי.פי

הוא ניסה להסביר מדוע ארגונו לא הודיע על השתתפות פעילה במבצע מגן וחץ ואמר כי "אם חמאס היה נכנס (ללחימה), המערכה הייתה הופכת למלחמה. מלחמה שתהיה שונה. בכל שנה ישראל מעסיקה אותנו במערכה בניסיון לחסל את היכולות של ההתנגדות". הבכיר הוסיף שארגונו מעוניין לשמור את כוחו לעת בה תחל מערכה גדולה ומשמעותית יותר נגד ישראל: "אנחנו היום מתכוננים למערכה חזקה, ואי אפשר להיכנס כל יום למלחמה שתתיש את כוחנו החברתי והצבאי".

בעניין הסיכולים הממוקדים אמר, "זה האופי של הכיבוש - להישען על החיסולים כמדיניות מנע, ופעולות כאלה צריכות לעמוד מול תגובה כואבת ומרתיעה". עוד הוסיף, כי "יש לגוון את זירות העימות כדי להרתיע את ישראל".

יוזמת הפיוס הפלשתינית

בהתייחסו לפילוג הפנים פלשתיני, ציין אבו מרזוק כי יש מאמץ רוסי לכנס "מפגש פיוס" שבו ישתתפו הפלגים הפלשתיניים. הוא עקץ את בכירי תנועת פתח בראשות אבו מאזן ואמר שחתימתם על נייר הפיוס שהניחה אלג'יריה נעשתה מטעמי נימוסין בלבד, וכל מטרתה הייתה להמשיך ולקבל את התמיכה הכספית מהמדינה הצפון אפריקאית.

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, נשיא אלג'יריה עבד אל-מג'יד תבון ואבו מאזן בפגישתם באלג'יריה לפני כשנה, צילום: אי.אף.פי

מדובר ביוזמה שהאלג'ירים ניסו לקדם בשנה האחרונה כדי להניע פיוס בין עזה לרמאללה. בחמאס טוענים שהרשות הפלשתינית הכשילה את היוזמה בהציבה תנאים בלתי אפשריים דוגמת הקמת ממשלת אחדות עוד קודם לעריכת בחירות, תנאי שאותו דוחים בעזה.

בתוך כך, מוקדם יותר היום אמר מנהיג הארגון, איסמעיל הניה כי איראן היא עמוד תווך איתן שעליו נשענים ארגוני הטרור וציר ההתנגדות במאבקם מול ישראל וההגמוניה האמריקנית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר