טענות באיראן: "ישראל חדרה לשירות הביון של לבנון"

בתחקיר שפרסמה סוכנות הידיעות "טאסנים" נכתב כי המוסד הצליח לגייס בכיר בשירותי המודיעין של ביירות להעביר מידע על המתרחש במדינה • בנוסף נטען כי חמישה אזרחים נעצרו בחשד לריגול עבור ישראל בשבועיים האחרונים

חיילים לבנונים בביירות, צילום: איי.אף.פי

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" פרסמה הבוקר תחקיר גדול על פעילות המודיעין הישראלי בלבנון, עם דגש על הצלחות של המדינה היהודית ושלוחיה בתחום הסייבר וגיוס הסוכנים ברשתות החברתיות.

בתחקיר, שמקורו ככל הנראה במקור פנימי בשירות המודיעין הלבנוני, שטען כי עלה בידי ישראל לגייס "מקור קרוב מאוד למפקד ארגון המודיעין" לשורותיו וכי הדבר התגלה בעקבות מעצר של רשת ריגול גדולה, שהורכבה ברובה מצעירים הפעילים בארגונים פשלתיניים, בסוף השנה שעברה. בחודש ינואר פורסם בכלי תקשורת על מעצר רשת הריגול ועל החדירה לשירות המודיעין הלבנוני, אך עד כה לא פורסם כי בכיר בארגון נעצר בחשד לריגול.

על פי הנטען, מטרת גיוס הבכיר הייתה לרגל אחר קציני המודיעין הבכירים בלבנון וכן להשיג מידע על אנשי תנועת חיזבאללה, מיקום בתיהם ותפקידיהם. בנוסף נטען כי "סוכנים ציוניים" הצליחו להסתנן לכמה ארגונים כלכליים ואזרחיים חשובים אחרים.

סוכנות הידיעות האיראנית טענה כי ישראל עושה שימוש ברשתות החברתיות על מנת לגייס צעירים, הסובלים מהמצב הכלכלי הנואש בלבנון ומציעה להם סכומים קטנים של כסף בתמורה לפעולות קטנות יחסית של ריגול. "בתחילה מבקשים המפעילים מהמגויסים לבצע משימות קטנות כמו משלוחים או פעולות שנראות לא הגיוניות, ומעבירים לידם  סכומים קטנים של כסף, בין מאה למאתיים דולרים".

תומכי חיזבאללה בבירות // צילום: REUTERS,

האיראנים טענו כי הכספים מועברים ללבנון מחברות קש שמפעיל המוסד במדינות אפריקה והמזרח הרחוק וכי פרויקט הגיוס זוכה לתקציב קטן ביחס לפעולה מודיעינית במדינה זרה. עוד נטען כי הסוכנים הלבנונים שגויסו לרוב מודעים לכך שהם עובדים עבור ישראל, אך בחלק מהמקרים טועים לחשוב שהם פועלים למען ארגון בינלאומי כלשהו.

סוכנות הידיעות מסיימת את התחקיר בקביעה כי שליטתה של ישראל במרחב הסייבר מהווה אתגר עבור הרשויות בלבנון, והעריכה כי כבר בימים הקרובים תיתכן חשיפה של רשת ריגול ישראלית גדולה נוספת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר