סגנית נשיא ארגנטינה קירשנר הורשעה בשחיתות ונידונה לשש שנות מאסר

בתום שלוש וחצי שנות דיונים: קירשנר, שכינתה את בית המשפט "כיתת יורים", הואשמה בהסטת כספי ציבור לטובת איש עסקים המקורב לה ולבעלה המנוח

כריסטינה פרננדז דה קירשנר. התובע כינה אותה "בוסית של ארגון פשע", צילום: רויטרס

בית המשפט בארגנטינה גזר הלילה (שלישי) על סגנית נשיאת המדינה כריסטינה פרננדז דה קירשנר שש שנות מאסר ואיסור לכהן בתפקיד ציבורי לצמיתות, בהכרעת דין היסטורית בגין סעיפי שחיתות שעלולה להחתים את הקריירה הפוליטית של מי שכיהנה כנשיאת ארגנטינה בין השנים 2015-2007.

המשפט התקיים לאחר שלוש וחצי שנות דיונים. התביעה דרשה כאמור 12 שנים של מאסר בפועל כמו גם הטלת קלון שיימנע ממנה להיבחר לכל תפקיד ציבורי. מחוץ לבניין בית המשפט במרכז בואנוס איירס, התרכזו תומכיה של הנשיאה לשעבר.

הפגנת תומכיה של סגנית הנשיאה מחוץ לבית המשפט, צילום: אי.אף.פי

פרננדז דה קירשנר ועוד 12 איש, ביניהם שר התשתיות הלאומי בממשלתה חוליו דה וידו, הואשמו בין השאר בהטיה של מכרזי מדינה עבור תאגיד הבנייה של לזארו באאז, מקורב של משפחת קירשנר מעיר מגוריהם בפטגוניה הארגנטינאית.

התובע דיאגו לוסיאני האשים את פרננדז דה קירשנר בניהול רשת של פשע מאורגן במטרה לקבל כספי מדינה. "נסטור קירשנר (נשיא ארגנטינה לשעבר; ד"פ) ומאוחר יותר אשתו, כריסטינה פרננדז, התקינו ותחזקו בתוך הממשלה את אחת ממערכות השחיתות היוצאות דופן שהתפתחו במדינה", אמר לוסיאני. את פרננדז דה קירשנר כינה "בוסית של ארגון פשע".

חרף בקשת המאסר, סגנית הנשיאה בהווה נהנית מחסינות פרלמנטרית מתוקף תפקידה. כדי לשנות את הסטטוס הזה, נדרש רוב מיוחד בהצבעה בפרלמנט. כמו כן, הדרך למאסר בפועל צפויה להיתקל קודם כל בשורה של ערעורים.

ב-1 בספטמבר ניצלה פרננדז דה קירשנר מניסיון התנקשות כאשר ניגשה לברך את הקהל מחוץ לביתה. אלמוני בשם פרננדו אנדרס סבאג מונטיאל (35), שהמתין לה, כיוון אקדח אל ראשה מטווח אפס ולחץ על הדק, אך למזלה הנשק סבל ממעצור.

מונטיאל נעצר מיד על ידי הקהל, נמצא במעצר ומואשם בניסיון לרצח. בסביבתה של פרננדז דה קירשנר האשימו את האופוזיציה המקומית באחריות לאירוע והחקירה הרשמית נמצאת בעיצומה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר