מכה לטראמפ: ייאלץ לחשוף את מסמכי המס שלו לקונגרס

בית המשפט העליון בארה"ב החליט שאין עילה להתערב בצו שהוציאה הרשות המחוקקת לקבלת המסמכים • החקירה תבדוק האם טראמפ, בטרם היותו נשיא, הונה את הרשויות

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, צילום: // צילום: אי.אף.פי

הנשיא לשעבר והמועמד הטרי בפריימריז הרפובליקנים במרוץ לכבוש בחזרה את הבית הלבן, דונלד טראמפ, ספג  מכה שעשויה לשבש את תכניותיו הפוליטיות היום (שלישי) כאשר בקשתו לעצירת המהלכים של הקונגרס בסוגיית אי-תשלום מיסים לכאורה נדחתה על הסף. 

הקונגרס // צילום: GettyImages,

בית המשפט העליון האמריקני קבע כי אין סיבה מוצדקת למנוע מהמחוקקים גישה למסמכים שהגיש לסוכנות הפדראלית לגביית מס, ה-IRS, כלומר המסמכים שטראמפ הגיש מדי שנה כדי לקבל נקודות והחזרי מס. 

כזכור, בשנת 2019 בית הנבחרים הורה למשרד האוצר האמריקני למסור את המידע על אודות טראמפ בגלל החשד לאי סדרים במסגרת עסקיו של הנשיא דאז. אף שהחוק היבש מחייב היענות לקונגרס, הבקשה סורבה דאז כי טראמפ היה נשיא.

בשנת 2021 הבקשה הוגשה מחדש לאחר חילופי השלטון, מה הוביל להגשת הפנייה של טראמפ לערכאות המשפטיות בטענה כי יש לו את הסמכות כנשיא לשעבר למנוע את הסגרת המידע כחלק מהפרדת הרשויות.

כך או כך כאמור, התחנה האחרונה הסתיימה ביום שלישי ועתה ייאלץ לחשוף את החלקים החסויים, שאולי יאמתו או יפריכו ניצל לרעה של מערכת המיסים האמריקנית שלא כדין במסגרת עסקיו השונים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר