תביעה נגד קיה: תקלת בטיחות בפנסי החזית

לוקחות טוענים שהתקלה מתרחשת בתוך תקופה בלתי סבירה לאחר עליית הרכב על הכביש • בתביעה צוין כי טלקאר וקיה מודעות זה תקופה ארוכה לקיומה של התקלה, אך הן לא נקטו שום צעד על מנת לטפל בפגם

רכב עובר תיקון, צילום: getty images

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה, על ידי עורכי הדין טל ספיר ממשרד ספיר, שטורם ושות', יחד עם עורכי הדין רון סולן ודוד מזרחי, נגד חברת קיה ויבואנית החברה בישראל, חברת טלקאר, ב־20 במרץ.

לטענת המבקשים, רכבי קיה נירו שנרכשו בתקופה האחרונה סובלים מתקלת בטיחות בפנסי החזית. עוד נטען כי תקלה זו מתרחשת בתוך תקופה בלתי סבירה לאחר עליית הרכב על הכביש. עוצמת האור המופקת מהפנסים אינה תקינה, באופן שמחייב את החלפת הפנסים או את החלפת הרכב בשלמותו. המבקשים מציינים כי על פי תקנות התעבורה, "אסור בתכלית האיסור לעשות שימוש ברכב שמערכת האורות שבו אינה פועלת כהלכה, אפילו לא בשעות היום".

לטענת המבקשים, טלקאר וקיה מודעות זה תקופה ארוכה לקיומה של התקלה, אך הן לא נקטו שום צעד על מנת לטפל בפגם. הן לא יידעו את חברי הקבוצה בדבר הפגם ובדבר הסיכון הבטיחותי שאליו הם חשופים; הן לא הנחו את מרכזי השירות שלהן לבדוק את תקינות פנסי החזית, במסגרת הטיפולים התקופתיים לרכבי חברי הקבוצה; והן גם לא זימנו את בעלי רכבי הנירו למרכזי השירות שלהן לצורך בדיקת הפנסים התקולים או החלפתם, כפי שהן עשו במקרה של רכבי הספורטאז'.

מטלקאר חברה בע"מ, יבואנית רכבי קיה, נמסר: "החברה טרם קיבלה את כתבי הטענות, ולאחר קבלתם תתייחס אליהם בהתאם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר