חברי כנסת מהקואליציה יצאו בזמן הצבעה על הצעת חוק של חברתם

החוק של שרן השכל נועד להסדיר הקמת מבני מגורים ומבנים חקלאיים בשטחי מרעה • ח"כים מהעבודה וממרצ יצאו • החוק עבר בסופו של דבר ברוב גדול בזכות חברי האופוזיציה • בנוסף, ח"כ כסיף תקף בחריפות את ח"כ בן-ארי: "צורחת כמו תרנגולת"

הקואליציה בימים יותר שמחים (ארכיון), צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

עוד יום מתוח בקואליציה: חברי הכנסת מהעבודה ומרצ יצאו היום (רביעי) מהמליאה בזמן ההצבעה בקריאה טרומית על הצעת החוק הפרטית של ח"כ שרן השכל מתקווה חדשה.

מדובר הסדרת הקמת מבני מגורים ומבנים חקלאיים בשטחי מרעה. החוק עבר בתמיכת 57 חברי כנסת והתנגדות של שבעה.

כזכור, מדובר בעוד "תאקל" בקואליציה אחרי היעדרותה של ח"כ ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי (מרצ) מההצבעה על חוק הגיוס שהשבוע, במה שהביא לדחייתו בקריאה ראשונה.

ח"כ שרן השכל (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

על פי הצעת החוק של השכל, מוצע להסדיר הקמת מבני מגורים ומבנים חקלאיים בשטחי מרעה. בנוסף, מוצע שרשות המרעה במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, באישור ועדה מקומית לתכנון ולבניה, תאשר הקמת מבנים כאמור, ויינתן היתר למבנה מגורים קיים שבו מתגוררת משפחתו של רועה, בכפוף לעמידתו בתנאים לפי החוק המוצע.

בדברי ההסבר נכתב: "כחלק מההתמודדות עם נגע הפשיעה החקלאית וכדי להשגיח על שלמות העדרים, נדרשים הרועים ששטחי המרעה שלהם מרוחקים ממקום יישוב, להתגורר בשטחי המרעה בסמוך לעדר. במרבית שטחי המרעה, דיני התכנון והבנייה לא מאפשרים הקמתם של מבני מגורים לרועים. כתוצאה מכך, הרועים נאלצים לבלות את שעות הלילה בהשגחה על שלמות עדריהם ללא כל מחסה. מציאות בלתי אפשרית זאת מביאה את מקצת הרועים להקים מבנים שאינם מאושרים ולהתגורר בהם לצורך השמירה על שלמות העדר. מצב הדברים מוביל להליכים משפטיים ולצעדי אכיפה קשים כלפי אותם רועים".

ח"כ השכל: "החקלאים קורסים ופושטים את הרגל משום שהמשטרה לא מצליחה להתמודד עם תופעת הפשיעה החקלאית. החקלאים נמצאים בסדרק העדיפויות של הקואליציה הנוכחית ואנחנו מעוניינים לשמור על מפעל החיים של החקלאים במדינת ישראל".

ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) התנגד: "זה עוד חוג ציוני פרופר, הקול קול של שרן השכל אבל הידיים ידי סמוטריץ'. זו קואליציה שדואגת לחקלאים היהודים בלבד, מה עם החקלאות הערבית? יש פה הכשרה של בנייה בלתי חוקית".

בתוך כך (וכרגיל בכנסת הנוכחית) עימות מכוער נרשם במליאה במהלך אחד הדיונים שהתקיימו. 

ח"כ עופר כסיף למרב בן-ארי: "תשתקי עם הצרחות תרנגולת שלך" // צילום: ערוץ הכנסת

חבר הכנסת עופר כסיף (הרשימה המשותפת) תקף את ח"כ מרב בן ארי (יש עתיד): "תשתקי עם הצרחות תרנגולת שלך". ח"כ בן-ארי השיבה: "מי אתה שתדבר אליי בצורה כזאת? אתה לא תקרא לאף אישה פה 'תרנגולת'". אעשה כל מה שאפשר כדי שיום אחד אתה לא תהיה פה".

‏ח"כ בן-ארי כתבה לאחר מכן בפוסט בפייסבוק: "עולה ח"כ עופר כסיף למליאת כנסת ומתנגד לחוק שיעזור לחקלאי ישראל. חבר כנסת בפרלמנט הישראלי אומר שחקלאי ישראל הם פושעי ישראל ומדבר על כך שהם יושבים על אדמות פלסטין הכבושות. כשאני צועקת לו בקריאת בינים שיתבייש, איך הוא מדבר? הוא אומר ליו"ר במליאה "שיפסיק את התרנגולת הזאת". אדם שוביניסט, מיזוגן אבל בעיקר עוכר ישראל יושב בכנסת ישראל. בושה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר