מזכיר הממשלה לשעבר מאיים לתבוע את כתב "הארץ" על פרסום שקרי

מטעמו של צחי ברוורמן נשלחה אזהרה לפני תביעה למיכאל האוזר-טוב • הכתב דיווח כי ברוורמן היה אחראי לגריסת מסמכים בלשכת רה"מ לשעבר נתניהו בזמן חילופי השלטון • המזכיר לשעבר טוען כי הדברים הוצגו בצורה חלקית ומעוותת

צחי ברוורמן, מזכיר הממשלה לשעבר, צילום: דודי ועקנין

מזכיר הממשלה לשעבר, עו"ד צחי ברוורמן, שיגר אזהרה לפני תביעה לכתב "הארץ", מיכאל האוזר-טוב, בעקבות דיווחיו כי ברוורמן גרס מסמכים בלשכת ראש הממשלה, טרם עזיבתו את התפקיד. ברוורמן, כופר בטענה מכל וכל ומאשים את הכתב בדיווח "כוזב, שקרי ומטעה".

במכתב האזהרה, שהגיע לידי "ישראל היום", נדרש האוזר-טוב להתנצל על דיווחיו, ולחזור בו מדבריו באופן מלא. "נוכח חומרת מעשיך, יינקטו נגדך הליכים משפטיים", כתב בא כוחו של ברוורמן, עו"ד דוד פורר.

ברוורמן שימש כמזכיר ממשלת נתניהו משנת 2016 ועד סוף חודש יוני 2021, שבועיים לאחר כניסת נפתלי בנט לתפקיד ראש הממשלה. על פי הנטען בכתבה של האוזר טוב מאתמול (רביעי), "ברוורמן הודה בהקלטה שהגיעה לידי 'הארץ' כי גרס מסמכים שנשמרו בלשכת ראש הממשלה בעת חילופי השלטון".

נתניהו וברוורמן, צילום: אלכס קולומויסקי

ואולם, לדברי מזכיר הממשלה לשעבר, הדיווח ב"הארץ" שקרי והכתב מבלבל במכוון בין לשכת ראש הממשלה לבין מזכירות הממשלה. "מזכירות הממשלה מאכלסת את קומה 2 במשרד ראש הממשלה. לשכת ראש הממשלה, לעומת זאת, שוכנת בקומה 1. בהתחשב בכך שאתה כתב פוליטי ושאביך (כיום ח"כ צבי האוזר - א"כ) כיהן כמזכיר הממשלה, אתה יודע שמזכירות הממשלה ולשכת ראש הממשלה הם שני מקומות שונים. מר ברוורמן לא אמר לך ולא לאף אדם שגרס מסמכים שנשמרו בלשכת ראש הממשלה. נושא זה אף עלה במפורש בשיחות של מר ברוורמן איתך בחודש יולי 2021. הניסיון לשייך את דברי מר ברוורמן על מזכירות הממשלה, לסיפור שלך על גריסת מסמכים בלשכת ראש הממשלה הוא מעשה הונאה חמור. למר ברוורמן אין שום קשר למסמכים שנגרסו או לא נגרסו בלשכה".

עוד נטען כלפי הכתב כי הקליט ופרסם שיחת רקע שקיים איתו ברוורמן אף שאסור היה לו לעשות זאת. "הצגת את השיחה עם מר ברוורמן כ'הקלטה שהגיע לידי 'הארץ''. תיאור זה מטעה. המדובר בשיחה שאתה עצמך קיימת עם מר ברוורמן ולא בהקלטה ש'הגיעה' לידי הארץ. מתוך הקלטה זו בחרת לפרסם חלק קטן וקטוע. אסור היה לך להקליט את השיחה ואסור היה לך לפרסם אותה", נאמר במכתב.

בשיחה עם "ישראל היום" הוסיף מזכיר הממשלה לשעבר כי כלל לא קיימת אפשר לגרוס מסמכים במשרד ראש הממשלה. "כל המסמכים שנעשה בהם שימוש במשרד עוברים דיגיטציה ושמורים במחשב. לעיתים יש צורך להדפיס נייר, אך לאחר השימוש הוא תמיד נגרס כדי גם כדי שלא יאבדו מסמכים וגם כדי שאי אפשר יהיה להשמיד אותם. בכל מקרה, כמזכיר הממשלה אני ישבתי במזכירות הממשלה בקומה 2 ולא היה לי קשר או אחריות למסמכים בלשכת ראש הממשלה, שהייתה בקומה שמתחתיי".

בניין עיתון הארץ, צילום: יהושע יוסף

גורמים הבקיאים בעבודת משרד הראש הממשלה הוסיפו כי אין כל משמעות לשאלה אם נגרסו מסמכים כיוון שכולם שמורים באופן דיגיטלי. "לכל היותר, אפשר היה לטעון שנגרסו העתקים או צילומים של מסמכים ששמורים ממילא. אבל, להשמיד, למחוק או להעלים מסמכים פשוט לא ניתן כי הכל ממחושב כבר שנים ארוכות".

מיכאל האוזר-טוב סירב להגיב לידיעה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר