בשליחות מיכאלי: דרישה מבכירים המזוהים עם הליכוד להתפטר ממשרד התחבורה

לפי גורמי מקצוע, שרת התחבורה והמנכ"לית מיכל פרנק ביקשו לבצע שינויים פרסונליים בצמרת המשרד • לשם כך פנתה פרנק לשני בכירים, שילה אדלר ויעקב נתניהו, וביקשה מהם להתפטר • "אולי בסוף יבקשו מכל מי שלא מזוהה עם הממשלה או מזוהה עם הליכוד ללכת הביתה, גם אנשי מקצוע?"

השרה מיכאלי, צילום: אורן בן חקון

זעם רב בקרב בכירים במשרד התחבורה בעקבות הדרישה לפטר את שני בעלי התפקידים הבכירים במשרד, שילה אדלר ויעקב נתניהו: בפרשה, שנחשפה ב"כאן 11", נטען כי השרה מיכאלי ומנכ"לית המשרד מיכל פרנק ביקשו לבצע שינוים פרסונליים בצמרת המשרד, ושני הבכירים התבקשו על ידי פרנק להתפטר לאלתר.

גורמים במשרד אמרו ל"ישראל היום" כי הביצועים של פרנק בינוניים והשניים מאפילים עליה בדיונים המקצועיים. לדבריהם, הפער הזה, בתוספת הרקע הפוליטי של אדלר ונתניהו, הם שהביאו את פרנק לדרוש מהשניים "להתפטר" ולעשות זאת כעת. הם הגדירו את הצעד כ"טיהור פוליטי במשרד התחבורה".

שילה אדלר, ארכיון,

בשבוע שעבר נועדה המנכ"לית פרנק בנפרד עם אדלר ועם נתניהו, והעלתה טענות באשר לתפקודם. היא דרשה שיתפטרו, כביכול מרצונם, מהתפקידים שאליהם מונו על פי חוק לפני כמה חודשים. בשלב זה השניים מסרבים לעשות זאת. אדלר נבחר במכרז להיות ראש אגף תשתיות במשרד התחבורה. נתניהו נבחר לפני כמה חודשים על ידי ועדת מינויים לשמש ראש מינהל התחבורה הציבורית במשרד. תפקידים אלה נחשבים למשמעותיים ביותר במשרד אחרי המנכ"ל.

בשיחות הנזיפה שקיימה לשניים פרנק לא ציינה את עברם הפוליטי, אולם גורמים במשרד אומרים כי הדבר עמד באוויר במשך חודשים וזה מרכיב משמעותי בפרשה. הם הוסיפו כי "זה לא מקרי שדרישת ההתפטרות הגיעה עכשיו. עם העברת התקציב נראה שהממשלה יציבה יותר, ופרנק, באישור השרה מיכאלי, הרשתה לעצמה לצאת למסע טיהורים פוליטי".

מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, צילום: ללא קרדיט

"לשניהם יש ניסיון, זו לא השאלה. על פניו זה נראה כמו רצון להוציא החוצה אנשים שמזוהים עם הממשלה הקודמת והשרה הקודמת. יש מינויים נוספים שנעשו בשנים האחרונות במשרד, על ידי כל השרים הקודמים, אז בעצם הולכים לניקוי אורוות? אולי בסוף ידרשו מכל מי שלא מזוהה עם הממשלה או מי שמזוהה עם הליכוד ללכת הביתה, גם בעלי תפקידים שהם אנשים מקצועיים? צריך לשפוט אנשים לפי רמת המקצועיות והתפקוד ולא הזיהוי הפוליטי", אמרו גורמים במשרד.

יצוין כי בד בבד עם הניסיון לפטר את שני הבכירים, שרת התחבורה מיכאלי מינתה השבוע את עילם שגיא לתפקיד המשנה למנכ"ל משרד התחבורה. שגיא היה עד לאחרונה בכיר במפלגת העבודה. מיכאלי, פרנק ועילם מתגוררים בתל אביב, בעוד אדלר ונתניהו בהתיישבות ביהודה ושומרון. שניהם גם היו פעילים בליכוד.

אדלר, מפקד חטיבה במילואים, משמש בין השאר יו"ר עמותת הבוגרים של המכינה הקדם-צבאית בעלי. הוא גם כיהן כמנכ"ל מועצת יש"ע וכן מילא תפקיד מרכזי במסעות הבחירות של ראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו. גם יעקב נתניהו מזוהה עם הליכוד. הוא שימש בעבר ראש המטה של השר גלעד ארדן והיה חבר במרכז הליכוד.

ממשרד התחבורה ומלשכת שרת התחבורה לא נמסרה תגובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר