מליאת הכנסת אישרה בקריאה שלישית את חוק ההסדרים

לאחר שהסתיים שלב ההסתייגויות, אושר בכנסת החוק הנפיץ • בין השינויים המשמעותיים - העלאת גיל פרישה לנשים ורפורמת הכשרות • ח"כ גלעד קריב: "בשנת 2023 נדאג שחוק ההסדרים יהיה יותר צנוע ומתאים" • ח"כ מיקי זוהר שאל בפתח המליאה: "מה אתם מסתירים מאזרחי ישראל?"

שר האוצר ליברמן בהצבעות התקציב במליאה, נובמבר 2021, צילום: אורן בן חקון

הישורת האחרונה במרתון התקציב: לאחר שנדחו כל ההסתייגויות ולאחר שאושרו כל סעיפי החוק, אישרה היום (חמישי) מליאת הכנסת בקריאה שלישית את הצעת חוק התוכנית הכלכלית, הידוע כחוק ההסדרים, לשנת 2021. בהצבעה שמית תמכו בהצעה 61 חברי כנסת, מול 57 מתנגדים.

החוקים שהשרים דנים עליהם היום הם הרביעי והחמישי מתוך חמישה בסך הכל שעליהם המליאה הצביעה בימים האחרונים כחלק מאישור התקציב. קדמו להם חוק התקציב לשנת 2021, חוק מסגרות תקציב המדינה וחוק ההתייעלות הכלכלית. רגע משעשע התרחש במהלך ההצבעה, לאחר שראש האופוזיציה בנימין נתניהו הצביע בטעות יחד עם הקואליציה. 

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הצביע יחד עם הקואליציה // צילום: ערוץ הכנסת

שינויים ורפורמות במגוון רחב של נושאים

בחוק ההסדרים שאושר ניתן למצוא שינויים רבים שצפויים לאזרחי ישראל, ובהם העלאת גיל הפרישה לנשים מגיל 62 לגיל 65, הרפורמה ביבוא שנועדה להקל את הרגולציה על יבוא מוצרי צריכה לישראל, רפורמת הכשרות שלפיה שוק הכשרות ייפתח לתחרות מלאה בעוד כשנה, ואגרת הגודש - אגרה שתשולם בעת כניסה לשלוש טבעות בגוש דן, שבמרכזן אזורי התעסוקה בעיר ת"א.

שר החוץ יאיר לפיד צייץ בטוויטר לאחר העברת החוק: 


ח"כ גלעד קריב (העבודה) הגיב גם הוא להעברת חוק ההסדרים וכתב: "אישרנו את חוק ההסדרים לשנת 2022, וחילצנו את העגלה שנתניהו תקע בבוץ של כתבי האישום שלו. בשנת 2023 נדאג שחוק ההסדרים יהיה יותר צנוע ומתאים. בכל זאת, לא נהיה יותר במצב שהחברה הישראלית והכלכלה הן בנות ערובה של ראש ממשלה השקוע עד צוואר בפרשיות שחיתות. עוד חוק אחד ויש תקציב גם ל-2022".

לפני תחילת ההצבעות פנה ח"כ מיקי זוהר לקואליציה ואמר: "יש אפשרות שנגיע להסכמה שכל ההסתייגויות יימשכו, יש לנו הצעת פשרה הוגנת. ההצעה שלנו היא שכל שקל שמועבר ע"י הממשלה לרע"מ ולתנועה האסלאמית, יעבור במנגנון פריטטי בין הקואליציה לאופוזיציה שיפקח על הכספים כדי שלא תהיה זליגת כספים לחמאס בעזה. כך אתם גם שומרים על ביטחון ישראל וגם נמנעים מפיליבסטר".

שר החוץ יאיר לפיד השיב: "אני שמח לראות שהלילה הארוך הזה לא הרס את ההומור של האופוזיציה, התשובה היא לא".

״מה אתם מסתירים מאזרחי ישראל?". ח"כ מיקי זוהר נואם בדיוני התקציב // צילום: ערוץ הכנסת

זוהר הגיב לסירוב: "מה אתם מסתירים מאזרחי ישראל? ממה אתם חוששים? האופוזיציה הסכימה למשוך את ההסתייגויות למרות התנגדותה לתקציב המוצע, אם הקואליציה תקים מייד מנגנון משותף, עם סמכויות וטו פריטטיות לקואליציה ולאופוזיציה, שיפקח על העברת כספי המדינה לרע"מ ולעמותות שקשורות בה על מנת למנוע העברת כספי אזרחי ישראל לחמאס, לארגונים מסיתים ולאויבי ישראל. הם פשוט סירבו. איזו בושה. ברור לכולם שהם פשוט מסתירים נתונים מאזרחי ישראל שירעידו את האדמה".

כזכור, ברוב של 61 ח"כים בעד, הצעת חוק התקציב לשנת 2021 עברה בכנסת הלילה (אור ליום חמישי). ח"כ איתן גינזבורג, שניהל את הדיון, הצהיר כי ההצעה עברה בקריאה שלישית. בכך, למעשה, הוסר האיום המיידי של הליכה לבחירות בחודשים הקרובים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר