ועדת השרים אישרה: תושבי הר חברון וקריית ארבע יקבלו הקלות כמו תושבי הנגב

הצעת החוק של חברת הכנסת לימור סון הר מלך מבקשת לכלול את יישובי הנגב המצויים מעבר לקו הירוק בחוק הרשות לפיתוח הנגב • השר וסרלאוף: תיקון החוק יתרון לפיתוח וצמצום פערים בנגב

קריית ארבע. צילום: אי.אף.פי

סוף לאפליה? ועדת השרים אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ סון הר מלך שתתקן את האפליה בחוק הרשות לפיתוח הנגב. השר וסרלאוף: "מתקן עוול ויתרום לשגשוגם של יישובי הר חברון יחד עם שאר הנגב".

כעת, עם אישור ועדת השרים לענייני חקיקה, תתקדם הצעת החוק לשלבים הבאים - קריאה ראשונה, דיונים בוועדה ולאחר מכן אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית.

מבט אל בקעת ערד מדרום הר חברון, צילום: דודי ועקנין

על אף מיקומם הגיאוגרפי בתוך הנגב, לפני מספר שנים הוחרגו יישובי דרום הר חברון ומועצת קרית ארבע מהחוק לפיתוח הנגב כך שחוק הרשות לפיתוח הנגב לא יחול עליהם. הצעת חוק הרשות לפיתוח הנגב (תיקון הגדרת הנגב) שעברה היום בוועדת השרים לחקיקה מבקשת לתקן את האפליה הקיימת כיום ולהחיל שוב את חוק הרשות לפיתוח הנגב גם על יישובי דרום הר חברון וקרית ארבע.

סון הר מלך (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

מגישת החוק ח״כ לימור סון הר מלך: "במשך שנים הופלו לרעה יישובי הנגב המצויים מעבר לקו הירוק, זאת ללא כל סיבה. הצעת החוק שלי שעברה היום בוועדת שרים ותעבור בע״ה בכנסת בקרוב תתקן עוול של שנים רבות".

השר יצחק וסרלאוף (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "חוק הנגב של של ח"כ לימור סון הר מלך בו תמכתי ועודדתי את קידומו, מתקן עוול ויתרום לשגשוגם של יישובי הר חברון יחד עם שאר הנגב. אני מודה לח"כ סון הר מלך על קידום החוק. אין שום סיבה שהשטחים הדרומיים של יו"ש יהיו מופלים מול שטחים זהים בשטחי מדינת ישראל וזאת מתוך שאיפה לשוויון ומניעת אפליה בין אזרחי המדינה. תיקון חוק הנגב יתרום לפיתוח וצמצום פערים בנגב ויעניק למשרד הנגב והגליל בראשותי אפשרויות פעולה נוספות לסיוע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר