אחרי מינויי האלופים: נתניהו עוצר את המינויים בשב"כ

לאחר הביקורת הרבה סביב מינוי הבכירים בצה"ל ראש הממשלה מונע מראש השב"כ למנות בכירים בארגון • משב"כ נמסר בתגובה: "בכוונת ראש השירות להשלים את יתר המינויים בימים הקרובים"

רונן בר, נתניהו. צילום: קוקו, מארק ישראל סלם

לאחר הביקורת הרבה סביב מינויי הבכירים בצה"ל ראש הממשלה עוצר את המינויים בשב"כ.

"מינוי ראשי אגפים מהווים את תחילתו של תהליך ניהול כוח האדם הארגוני", כך נמסר משב"כ. "כפי שפורסם בעבר, במסגרת סבב המינויים מונו חמישה ראשי אגפים אשר יכנסו לתפקידם בקיץ. בכוונת ראש השירות להשלים את יתר המינויים בימים הקרובים".

סמוטריץ': "קורא לרמטכ"ל לעצור את סבב המינויים החדש בצה"ל" // ערוץ הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בירך על ההחלטה. "הפיקוד הבכיר במערכות הביטחון צריך להתמנות על ידי ראשי המערכות החדשים שלא היו חלק מהמחדל של השבעה באוקטובר ויביאו רוח חדשה של התקפיות, יוזמה וקטלניות".

בשבוע שעבר פורסמו שמות הקצינים שיקודמו למינויים בפורום המטה הכללי. "סוכם על קידום מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת 'חרבות ברזל', לתפקידים בפורום המטה הכללי. שר הביטחון אישר את המלצת ראש המטה הכללי למינויים", נמסר מדובר צה"ל.

עוד קודם פרסום הקידומים, דרש שר האוצר מראש הממשלה לעצור את סבב הקידומים ולהעלותם להצבעה בממשלה. לאחר פרסום הקידומים נוצרה ביקורת רבה במערכת הפוליטית, בין היתר בשלו מינוי תא"ל שלומי בינדר לראש אמ"ן - זאת לאחר שהיה מעורב במחדל שבעה באוקטובר, ובשל איום המשפחות השכולות לעתור לבג"ץ בעקבות המינויים השנויים במחלוקת.

במכתב שנשלח לראש הממשלה לאחר המינויים נכתב: "נבקשך להבהיר זאת מיידית לשר הביטחון, להורות לו לבטל את המינויים ולהביא בדחיפות את העניין לדיון במליאת הממשלה. מינויים כאלו בעת הזו הם מחטף ויש להורות על ביטולם לאלתר״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר