אלו משיאי המשואות בטקס המשואות בסימן "גבורה ישראלית"

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום על משיאי המשואות בטקס שייתקים בהר הרצל • בין השינויים בטקס יהיה השאת משואה קבוצתית • בין המשיאים: אחיו של רס"ן אריאל בן משה ז"ל, ד"ר תמר שלזינגר שליוותה את ילדי משפחת עידן בשבעה באוקטובר, רבש"צית ניר עם - ענבל ליברמן ויוסף חדאד

טקס הדלקת המשואות (ארכיון). צילום: יונתן זינדל

שרת התחבורה מירי רגב, מארגנת טקס המשואות ביום העצמאות, פרסמה היום (חמישי) את שמות המשיאים בטקס שיהיה בסימן "גבורה ישראלית". אחת ההחלטות שקיבלה רגב היא לאפשר למספר משיאים לשאת משואה אחת יחד "כמייצגים-שותפים של אחת מפניה הרבות והשונות של הגבורה הישראלית".

מירי רגב תדרוך הדלקת משואות // יוני ריקנר

בעקבות המצב במדינה, הטקס השנה צפוי להיות מצומצם. לא יהיה קהל, שימוש בזיקוקים, והקטע האומנותי יותאם לרוח התקופה. "הטקס השנה יהיה מותאם לכך שמדינת ישראל נמצאת במלחמה, לעובדה שיש לנו עוד מאה שלושים ושלושה (133) חטופים בעזה ולאווירה הציבורית הכוללת של כאב גדול", הסבירה השרה.

משואת כוחות הביטחון: צה"ל, שב"כ, המוסד ומשטרת ישראל

את המשואה הזו ידליקו סרן שביט בן משה, ממ"ז דרום ניצב אמיר כהן, לוחם השב"כ ע. וקצינת האיסוף מ.

בשבעה באוקטובר, נציג צה"ל סרן שביט בן משה, מפקד לוחם ביחידת הצנחנים, הלחם בקיבוץ רעים. שם קיבל את הבשורה כי אחיו רס"ן אריאל בן משה ז"ל, מפקד פלגה בסיירת מטכ"ל, נהרג בהיתקלות עם מחבל בעת שנלחם לטיהור בתים. לאחר שיחה עם אימו המשיך להילחם עד שייקרא לצאת להלוויה של אחיו. לאחר שחזר להילחם נפצע גם הוא ביישוב חולית. לאחר שיקום קצר הוא חזר להילחם בתוך הרצועה.

אחיו של רס"ן אריאל בן משה ז"ל, ידליק משואה, צילום: ללא

נציג המשטרה, ניצב אמיר כהן, היה מהראשונים להבין את גודל האירוע באותה שבת. בעקבות הבנתו כוחות משטרה רבים חסמו צירים מרכזיים ועצרו מחבלים מלהגיע לעומק ישראל. הוא בעצמו נלחם בשדרות עד שנפצע, אך נשאר בעיר עד אשר הוכרעה תחנת המשטרה בעיר.

נציג שירות הביטחון הכללי ע. כיהן כראש אגף המבצעים בשב"כ, פיקד על לוחמים בשבעה באוקטובר למרות שיצא לגמלאות. יחד עם הלוחמים חתר למגע וחילץ עשרות משפחות מכפר עזה.

אשת המוסד ג. עלתה לארץ באופן לא חוקי בצעירותה מאיראן. היא החלה את דרכה במוסד כמומחית לגיוס יעדים במדינות היעד, ובייחוד באיראן. חלק מהסוכנים שגייסה השתתפו במבצעים אסטרטגיים של המוסד ביניהם מבצעים מול איראן לאחר שבעה באוקטובר.

משואת כוחות ההצלה: מד"א, איחוד הצלה, כיבוי אש וזק"א

את המשואה הזו ידליקו הפראמדיקית מד"א אושרית חדד, מתנדבת איחוד הצלה ד"ר תמר שלזינגר, מתנדבת זק"א נורית אירן כהן, ומפקד צוות תחנת כיבוי האש יואל דמרי.

בשבעה באוקטובר יצאה אושרית חדד מביתה והקימה בית חולים שדה לא רחוק ממקום הטבח. כך הצילה היא וחבריה עשרות פצועים.

ד"ר תמר שלזינגר, תושבת ראש פינה, היא מתנדבת במוקד "חוסן" של איחוד הצלה. בשבעה באוקטובר ליוותה בטלפון את מיכאל ועמליה עידן שהוריהם נרצחו מול עיניהם, עד אשר הגיעו לחלצם.

צוותי זק"א מפנים גופות מקיבוץ בארי, צילום: דוברות זק"א

נורית אירן כהן ממודיעין מתנדבת ביחידת הצוללנים של ארגון זק"א. בתום הקרבות ולמשך ימים ארוכים זיהתה את גופות קרובנות הטבח.

בשבת השחורה, לוחם האש יואל דמרי, היה בחופשה. הוא סייע לשוטרים בקרב על תחנת המשטרה בשדרות. תחת אש כבידה הוא העלה את הלוחמים לבניין וחילץ פצועים.  

משואת המחלצים

משואה זו ידליקו נסרין יוסף מיתד, הרב שחר בוצחק מאופקים, היוסף אלזיאדנה מרהט ורמי דוידיאן מפטיש.

יוסף אלזיאדנה, תושב רהט, הוא נהג מיניבוס. בבוקר שבעה באוקטובר הוזמן לאסוף שישה צעירים ממסיבת הנובה. תוך כדי הנסיעה הציל כעוד 30 אנשים נוספים. ארבעה מבני משפחתו נחטפו לעזה.

הרב שחר בוצחק רב קהילה באופקים. לאחר האזעקות בבוקר אותה שבת הוא פתח את הטלפון. כאשר הבין את גדול האירוע יצא להילחם. במהלך הלחימה הוא נפצע אך למרות זאת המשיך להילחם ודאג לפינוי פצועים לבית החולים.

רמי דוידיאן, צילום: לירון מולדובן

נסרין יוסף בת העדה הדרוזית מיישוב יתד. בזמן מתקפת חמאס נלכדו ביישוב שני מחבלים. נסרים יצאה מביתה על מנת לתחקר את המחבלים ולעזור לכוחות – כך חילצה מידע רב שהציל חיים רבים.

רמי דוידיאן ממושב פטיש הגיע למתחם המסיבה לחלץ את בנו של חברו. במהלך הנסיעה הוא החליט לחלץ כמה שיותר ניצולים. המשך יום שלם הוא חילץ אנשים רבים ואף התחזה לערבי והצליח לחל. נערה מידי שישה מחבלים. רמי הציל יותר מ-700 אנשים.

משואת כיתות הכוננות

את המשואה ידליקו ענבל ליברמן מקיבוץ ניר-עם, ברק שלום מקיבוץ עלומים, אביחי אליה מהישוב חוות יאיר וטל לויט ממטולה.

ענבל ליברמן היא רכזת הביטחון של קיבוץ ניר עם. בבוקר המתקפה זיהתה ענבל רעשים חריגים ופעלה במהירות – השאירה את השער הקיבוץ סגור והקפיצה את כוחות הכוננות. כך הצילה את חייהם של חברי הקיבוץ.

ברק שלום הוא מפקד כיתת הכוננות של קיבוץ עלומים. בשבעה באוקטובר הצליח לארגן יחד עם חברי כיתת הכוננות ושלושה חיילים נוספים להילחם עם המחבלים ולמנוע את כניסתם לקיבוץ.

ענבל ליברמן, צילום: ללא קרדיט

אביחי אליה הוא חבר כיתת הכוננות בישוב חוות יאיר שבשומרון. בשבעה באוקטובר הוא יצא מביתו להילחם על יישובי הנגב המערבי. הוא נפצע בזמן שנחלם בצומת רעים ועעדין נמצא בהליך שיקום.

טל לויט הוא חקלאי וחבר כיתת הכוננות במטולה. ביתו נפגע מטיל נ"ט ולמרות זאת הוא ממשיך להילחם על הגנת היישוב מתוך חמ"ל תת קרקעי, שם הוא חי כבר יותר מחצי שנה במטרה להגן על המושבה.

משואת חזית ההסברה

את המשואה הזו ידליקו יוסף חדאד ואלה קינן.

יוסף חדאד, בן למשפחה ערבית נוצרית מחיפה מקדיש את חייו להסברה ישראלית. בשבעה באוקטובר החל במסע הסברה נרחב ברשתות החברתיות בעד ישראל כשהוא חושף את פשעי חמאס והג'יהאד האסלאמי. חדאד משמיע את קולם של רבים מערביי מדינת ישראל הגאים באזרחותם הישראלית וחפצים בחיים של שותפות ושלום.

יוסף חדאד, צילום: אנצ'ו גוש-ג'יני

אלה קינן היא בלוגרית טיולים ומשפיענית רשת ישראלית. כאשר החלה המלחמה היא הסבה את על פעילותה למען המאבק ההסברתי ברשתות החברתיות. היא יצרה את ההאשטג hamasisisis# ומנהלת רשת עם עשרות אלפי מתנדהים שתפקידם לחולל תהודה למסרים ולתכנים שמייצגים את הסיפור הישראלי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר