הצבא יאפשר למאות מועמדים לשרת בצה"ל במקביל למועמדותם בבחירות המקומיות: זה המתווה שהושג

ההסכמה כללה אישור תקדימי של משרדי המשפטים, הביטחון והפנים • במסגרתה יוכלו מאות מתמודדים בבחירות המקומיות להימנע מהבחירה בין שירות בצה"ל בצל הלחימה למועמדותם בבחירות המקומיות • מהמועמדים יידרש להתחייב לא לבצע תעמולה במהלך שירותם הצבאי לטובת מועמדותם לתפקיד האזרחי • ההנחיות במסגרת ההחלטה צפויות לעבור ליחידות צה"ל בימים הקרובים

יוכלו להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות ולשרת בצה"ל. צילום: דובר צה"ל, יוסי זליגר

משרד הביטחון, משרד הפנים ומשרד המשפטים הגיעו להבנות שיאפשרו למאות מתמודדים בבחירות המקומיות, שמשרתים כעת במילואים במסגרת מלחמת חרבות ברזל, להמשיך בשירותם הצבאי במקביל למועמדותם במשרה הציבורית. על-פי ההבנות, שמתפרסמות לראשונה ב"ישראל היום", צה"ל יקבל רשימת מועמדים יחידים או כאלו שלא נדרשים לכל תעמולה. מדובר יהיה ברשימה שתמנה כ-165 מתמודדים, אשר יוכלו להמשיך בשירותם הצבאי במילואים במקביל להתמודדותם. ההסכמות שהושגו נוגעות למתמודדים בבחירות לוועדים מקומיים, כלומר למועמדים ביישובים הקטנים.

הבחירות לרשויות המקומיות (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

האזינו ל"העיר שלי" - פודקאסט הבחירות המוניצפליות של "ישראל היום":

בנוסף, הוסכם באופן תקדימי שכ-450 מועמדים, שהמשך שירותם קריטי לצה״ל, יוכלו להמשיך להתמודד ולשרת. הם יידרשו להתחייב להימנע מנקיטת אמצעי תעמולה במקביל לשירות, לטובת ההתמודדות לתפקיד האזרחי בתמורה. עוד הוסכם כי בין היתר, ככל שהם מתמודדים לוועדים מקומיים, יוכלו המועמדים לפרוש ממילואים בסמוך למועד הבחירות, לקראת אמצע פברואר. עד אז הם יוכלו להמשיך לשרת.

ההנחיות שהגיעו לידי "ישראל היום" היום (שבת), צפויות לעבור ליחידות צה"ל בימים הקרובים. אלה ימומשו בעניינם של מאות משרתי מילואים שדורשים להמשיך בשירותם ולא לבחור בין מילואים למועמדות בחירות המקומיות, שייערכו כאמור בחודש הבא. הנחיות החדשות הושגו לאור פניות שהגיעו מעשרות משרתי מילואים שנדרשו בשבוע החולף לסיים את שירותם במילואים, בשל התמודדותם בבחירות חלקם כבר פנו לשרי הפנים והביטחון בבקשה לסדרת מנגנון שיאפשר להם להמשיך ולשרת. זהו כאמור המנגנון שנועד להבטיח כי תמוזער הפגיעה במשרתי המילואים שמתמודדים גם למשרות הציבוריות ברשויות המקומיות.

לוחמי חטיבת המילואים 646 ברצועת עזה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

השר אופיר סופר ממפלגת הציונות הדתית בירך: ״במלחמה הזאת אנחנו נחשפים לתרומה העצומה של לוחמי המילואים, אנשים שחיים חיי שליחות בתרומתם הצבאית ותרומתם האזרחית והציבורית, הפתרון המסתמן נוכח המשך המלחמה הוא נכון צודק ואף ערכי".

כמו כן, סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, אשר חברים ברשימתה נאלצו לוותר על מועמדותם בשל שירות המילואים, אמרה לאור הדברים המובאים בכתבה: ״פרסום 'ישראל היום' מעודד מאוד, אני מקווה שהסכמת משרדי הממשלה תסיים את הפארסה שפגעה במאות משרתי מילואים ומעלה באמון הציבור. מי ששירות המילואים שלו נחוץ כל כך למדינת ישראל, ראוי שיהיה פעיל ומשפיע גם בפעילות ציבורית ברשות המקומית שבה הוא מתגורר״. 

בעקבות שאלת "ישראל היום" נמסר כי מועמדים שהודיעו על הסרת מועמדותם אך לא התייצבו במשרד הפנים או ברשות המקומית, יוכלו למשוך את הודעתם ולהמשיך להתמודד. אולם מי שכבר הודיע והסיר פורמלית את מעמדותו לא יוכל לשוב ולהתמודד על פי המתווה החדש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר