הסרטון שמוכיח הכל: נתניהו נמנע מאינטראקציה עם אמסלם

חבר הכנסת, שמתח ביקורת חריפה על רה"מ, לא השתתף בישיבת סיעת הליכוד • מאוחר יותר, נתניהו חלף על פניו במליאה, אך לא זרק לעברו אפילו מבט • מעימות עם רה"מ עבר אמסלם לעימות עם ראש האופוזיציה לפיד, וקרא לעברו קריאות ביניים במהלך נאומו במליאה

נתניהו ואמסלם, צילום: אורן בן חקון

עד כמה המתיחות בין נתניהו ואמסלם גבוהה? תמונה אחת או סרטון אחד שווה אלף מילים: לאחר שאמסלם נעדר מישיבת סיעת הלכוד שהתקיימה היום (שני), נתניהו חלף על פני אסלם לאחר ששוחח עם חברי כנסת שונים אך כפי שניתן לראות השניים לא מחליפים אפילו מבט.

נתניהו חולף על פני ח"כ אמסלם במליאה // קרדיט יהודה שלזינגר

אסמלם תקף את נתניהו בחריפות ביום שישי האחרון כשמסביבו מקובצים עשרות פעילי ליכוד ואמר: "מי שהחליט לא להעניק לי את תפקיד היו"ר הכנסת זה ראש הממשלה. ששאלתי אותו, תסביר לי למה אני לא יכול להיות בתפקיד? הוא סיפר לי סיפורי עלי-בבא, שמפחד שאני אבוא חשבון עם האופוזיציה".

הכיסא הריק של אמסלם בישיבת סיעת הליכוד,

"בוודאי שאבוא חשבון", רתח חבר הכנסת. "מה הוא רוצה? שנשלח להם זרי פרחים? הייתה כאן השפלה מכוונת כלפיי, אמרתי לראש הממשלה - 'נבחרת במקום ראשון ואני מכבד את זה, אבל אל תשכח שאותי בחרו במקום הרביעי'. אותו קהל שבחר אותך - בחר אותי. אני לא מבקש שום דבר שלא מגיע לי לפי הסדר. מגיע לי. נתת ליריב לוין אחלה, נתת לגלנט ביטחון, לאלי כהן ואיפה דוד אמסלם? אתה מדלג עליי? אנחנו הספרדים לא ישפילו אותנו, אף אחד, אף פעם. את בני עדות המזרח אף אחד לא ישפיל, גם לא ראש ממשלה מטעם הליכוד".

מעימות עם רה"מ לעימות עם ראש האופוזיציה

בתוך כך לפיד נאם במליאה ואמר: "יש שאלה אחת שהממשלה החדשה לא מוכנה לענות עליה: מי ישלם? מי ישלם את המחיר של כל מה שהם מעוללים עכשיו למדינת ישראל? כשתפרוץ פה אינתיפאדה בגלל שבן גביר הוא רודף פרסום חסר אחריות, מי ישלם? איזה עסקים ישרפו, איזה ערים יבערו, איזה תמונות ישודרו בכל העולם? מי ישלם בחייו? כשיריב לוין יסיים את ההפיכה השלטונית שלו וישראל תפסיק להיות דמוקרטיה – כי אם הוא יממש אפילו חלק מהתוכניות שלו, אנחנו כבר לא דמוקרטיה – מי ישלם? מי ישלם על זה שלא יהיה בית משפט בישראל?"

לפיד ואמסלם מתעמתים במליאה // קרדיט: יהודה שלזינגר

אמסלם בתגובה קרא לעברו: "תשרת כמו בנאדם בצה"ל. תעשה שבוע מילואים. תשים אפוד לרבע שעה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר