אושר: החמרת ענישה על התעללות בפעוטות

הצעת החוק קובעת מינימום של חמישית מהעונש המירבי לעבירת ההתעללות בחסר ישע • ח"כ אופיר כץ: "אחרי מלחמה קשה של שלוש שנים עשינו היום צעד היסטורי בהגנה על הילדים של כולנו, כל מתעללת תשב בכלא"

התעללות בתינוק, אילוסטרציה, צילום: רפאל בן ארי

אחרי יותר מדי מקרים של התעללות בגני ילדים: הצעת חוק של ח"כ אופיר כץ מהליכוד, שמחמירה את הענישה על המתעללות עברה היום (חמישי) בכנסת.

הצעת החוק קובעת מינימום של חמישית מהעונש המירבי לעבירת ההתעללות בחסר ישע אשר עומד על תשע שנים. משמעות ההצעה היא שכל מי שתורשע בסעיף זה ייגזר עליה עונש מינימום של מאסר בפועל באורך של 22 חודשים.

הצעת החוק נולדה בעקבות שורה ארוכה של פסקי דין מקלים בתיקי אלימות קשים כלפי פעוטות, אשר יצרו היעדר הרתעה ומידתיות. בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בכמות מקרי ההתעללות בגנים.

לפי נתוני המשטרה, רק בשנה האחרונה נרשמה עלייה של כ- 400% בתיקים אלו. החוק יביא להתקדמות משמעותית במיגור התופעה ושמירה על בטחון הילדים.

"מתחייב להמשיך לזעוק את זעקתם של הילדים". ח"כ כץ, צילום: אורן בן חקון

יוזם החוק, חבר הכנסת אופיר כץ מסר: "התחייבתי וקיימתי, אחרי מלחמה קשה של שלוש שנים עשינו היום צעד היסטורי בהגנה על הילדים של כולנו, כל מתעללת תשב בכלא. יחד עם ההורים נאבקנו והבאנו שינוי אמיתי כנגד כל הסיכויים, המשרדים והרשויות שעמדו בדרך. אני מתחייב להמשיך לזעוק את זעקתם של הילדים וההורים ולהלחם למענם".

אלונה דניאל, מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך הוסיפה: "זכינו להגיע לרגע שאליו חתרנו שלוש שנים. ממערכת משפט שהסתכלה עלינו בתמיהה, למערכת משפטית שמכירה במכת המדינה ומתגייסת בהסכמה לענישת מינימום תקדימית למתעללות בילדים. מהיום יזכו הפעוטות שנפגעו לצדק". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר