"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X
הנשיא יצחק הרצוג בטור מיוחד

שתהא זו שנה שבה נייחל, נפעל ונעשה טוב

מי ייתן שבשנה הבאה עלינו לטובה תשקוט הארץ, וגם אנחנו נלמד לשמוט את הוויכוחים הפנימיים, להרים את המבט ולראות שאין בינינו אלא מרחק הושטת היד

,עודכן
0השמעה
ילדה מתחסנת, צילום: אורן בן חקון

שנת תשפ"ב שעומדת בפתח היא שנת שמיטה. פעם בשבע שנים מצווה העם בישראל לעצור את שאון החיים ולתת מנוחה לאדמה ולאדם - שמיטת קרקעות ויבולים. כל אלה מבקשים לקרוא לנו לעצור, לנוח. אולי לחשב מסלול מחדש. והרי מי יודע עד כמה אנחנו זקוקים להפוגה קלה, אחרי שנה לא פשוטה שעברה עלינו.

בשנה האחרונה נגיף הקורונה התגלה כעקשן יותר מששיערנו, והוסיף לגבות חיים בנפש ולהטיל צל כבד על חיי השגרה המבורכת שלנו - במישור הכלכלי, החברתי, המשפחתי, האישי והאנושי. בשנה החולפת אויבינו הוסיפו לבחון את נחישותנו להגן על גבולותינו ועל אזרחינו, וכוחות פורעים מתוכנו איימו להצית את מרקם החיים המשותפים שבנינו, ואנחנו מוסיפים לפתח בעמל, על הארץ הזאת.

ואולם לכל האתגרים שהתרגשו עלינו בשנה הזאת - יכולנו. צה"ל וכוחות הביטחון שלנו שומרים על גבולותינו, מצפון ומדרום, ועמלים יום־יום על הבטחת השקט גם ברחובותינו פנימה; לוחמי האש שלנו מגינים בעוז על היישובים ועל הטבע שלנו מפני השריפות המשתוללות; צוותי הרפואה מחסנים במרץ ודואגים להגן עלינו מפני הנגיף ולתת את הטיפול המיטבי לנדבקים; רק לפני כמה שבועות הספורטאים שלנו קטפו את הזהב האולימפי והביאו לנו גאווה עולמית.

יותר מכל, המשברים שפקדו אותנו השנה הוכיחו לנו פעם נוספת עד כמה הקשרים שמחברים בינינו עמוקים וחזקים יותר מהכוחות שמבקשים להחליש ולפרק אותם. שברגע האמת יש בכוחנו, כל יושבות ויושבי הארץ, מכל הרקעים ומכל ההשקפות, לגשר על המחלוקות, לשלב ידיים ולעבוד ביחד כדי להתגבר על הקשיים ולבנות כאן חברת מופת ומדינה משגשגת. לתפארת.

באחד משיריה היפים כותבת לאה גולדברג: "כָּל שָׁנָה וְשָׁנָה אֲדָמָה מִתְחַדֶּשֶׁת,/ מַלְבִּין הֶחָצָב וּמַזְהִיב הֶהָדָר./ כָּל שָׁנָה נוֹלָדִים אֲנָשִׁים לָרֹב/ לִדְמָעוֹת וְלִצְחוֹק, לְאַחֲוָה וְשִׂנְאָה./ יֵשׁ מִישֶׁהוּ הָרוֹצֶה רַק טוֹב - גַּם הַשָּׁנָה". גם השנה אנחנו מאחלים "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה". גם השנה, אנחנו מבקשים רק טוב. ואולם שנת השמיטה הזאת קוראת לנו לערוך חשבון נפש. היא גורמת לנו לחשוב שלא מספיק לייחל לטוב, צריך לפעול לשם כך. לעשות טוב.

מי ייתן שבשנה הבאה עלינו לטובה תשקוט הארץ, וגם אנחנו נלמד לשמוט את הוויכוחים הפנימיים, את היריבויות ואת הכעסים, להרים את המבט ולראות שאנחנו בעצם לא כל כך רחוקים, שאין בינינו אלא מרחק הושטת היד. כי הרי בסופו של דבר - כולנו מבקשים ומייחלים רק לטוב, וכמובן בריאות לכולם. לו יהי.

שתהיה לנו שנה טובה ומחוסנת

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר