הרב מאיר בראל ייצג את מתנדבי החילוץ בטקס הדלקת המשואות: "עבדנו תחת אש כדי למצוא הרוגים ולספר למשפחות מה קרה ליקירן"

62 ימים שהה הרב בראל עם אנשי יחידת ״360״ בעוטף עזה כדי למצוא שרידי אדם ולהביאם לקבר ישראל. ״שכבנו בשטח ליד צוות מגלן ששמר עלינו ולחם במחבלים שהגיעו על אופנועים״.

הרב מאיר בראל. צילום: יחידה 360

ביום העצמאות הקרוב יגיע להר הרצל הרב מאיר בראל, מפקד ב״יחידה 360״, וישתתף כנציג הארגון בטקס הממלכתי לפתיחת חגיגות יום העצמאות למדינת ישראל.

הכוח שהוביל הרב בראל ביחידה עסק בזיהוי חללים ונרצחים שגופותיהם נותרו ברחבי עוטף עזה אחרי תקיפת ארגון המרצחים חמאס בחג שמחת תורה האחרון.

הכוח עזר בזיהוי חללים, צילום: יחידה 360

הרב ייצג בטקס את היחידה ואת כלל ארגוני ההצלה והחירום. בשיחה עם ״ישראל היום״ הוא מספר: "האירוע נפל עלינו כרעם ביום בהיר, אני חבר ביחידת פס״ח, פינוי סעד חללים, ברח"ל - רשות החירום הלאומית. לכן ערכנו הרבה תרגילים על תרחישים שונים אבל כזה תרחיש, כזו כמות חללים בתא שטח אחד היה דבר שלא חלמנו עליו בכלל", הוא מודה.

הרב בראל היה בשטח כבר מהיום השני ללחימה, יום ראשון בשבוע, כשהוא נכנס עם היחידה המיוחדת של ״360״ אל אזורי הלחימה בעוטף עזה וזאת כדי להביא חללים לקבר ישראל.

״במוצאי השבת ההיא ביקשו ממני ומהלוחמים שלי לרדת לקיבוץ נחל עוז ולהביא משם חללים למחנה שורה ברמלה. הכוונה היתה למצוא את גופות התצפיתניות שלחמו במקום ושנפלו תוך כדי הלחימה הקשה עם המחבלים. הגענו למקום כשהיתה בו עדיין לחימה. שכבנו בשטח ליד צוות מגלן ששמר עלינו ולחם בכוחות מחבלים שהגיעו על אופנועים. במהלך הלחימה הזו המאגיסט של אנשי מגלן נפצע ביד ואני כחובש טיפלתי בו בשטח בתוך כף של טרקטור, כי פחדנו מרחפני נפץ, בלי הרדמה, כי לא היה בשטח כלום. הוצאתי לו את הרסיס ממש בלי שום דרך רפואית כדי להקטין את הכאב שלו".

הרב בראל היה בשטח כבר מהיום השני ללחימה,

הרב בראל מציין כי מבחינתו אחד הדברים המרגשים ביותר בלחימה היתה ההתגייסות של כל שכבות העם ללחימה על הבית. "אני שף במסעדה בבעלותי, והתייצבתי מיד, כמוני עשו רואי חשבון, עורכי דין, אנשי עסקים, עובדי הייטק, אנשי מחאת קפלן ואנשי ימין, כולנו פעלנו יחד כדבוקה אחת בלי בכלל לחשוב על ההבדלים, כולנו רצינו להגן על העם שלנו".

פעילותו של הרב עם אנשי יחידתו כללה שהות של 62 ימים בעוטף עזה וזאת כדי למצוא כמה שיותר שרידי אדם ולהביאם לקבר ישראל ובנוסף לנחם משפחות שיקירן נעלם והיה חשש שהוא מוחזק בידי חמאס.

״חרשנו ממש את כל עוטף עזה על הגבול וגם מעבר לגבול וגם סביב לגבול, בדקנו את כל המיגוניות ואת כל היישובים וכך הצלחנו להביא שירידי אדם לקבר ישראל וגם לזהות נופלים וחללים שלא היה ידוע מה קרה להם. ככה זיהינו את הנרצחת שני לוק, שגופתה נחטפה לעזה, אנחנו הראנו שהיא נרצחה ואינה בין החיים, זיהינו גם את בני משפחת חגי מניר עוז שנרצחו וגופותיהם נחטפו לעזה".

כאמור ביום הזיכרון ייצג הרב מאיר את כל לוחמי ״יחידה 360״ שעסקו ימים כלילות בזיהוי חללים והבאתם לקבר ישראל וכן גם את שאר ארגוני הסיוע וההצלה שפעלו מאז פרוץ המלחמה ללא לאות. לצידו של חגי תדליק איתו את המשואה מתנדבת זק״א נורית אירן.

הרב שהה במילואים ברצף מאז פרוץ המלחמה כשהוא נוטש את עבודתו במסעדה היוקרתית שהוא מפעיל בירושלים וזאת כדי לשמש כמפקד המשימות המיוחדות ב"יחידה 360" במסגרת זו הוא עסק במלאכה המחרידה של זיהוי גופות בתנאים קשים והכנתן לקבורה.

באיגרת ששיגרו יו״ר ״360״ ישראל מורגנשטרן והמייסד חזי שבקס למתנדבים הם כתבו: ״זכינו ואת מתנדבי יחידה 360 - מערך הסיוע הלאומי, ייצג השנה בגאון המתנדב המסור הרב מאיר בראל - מפקד היחידה המיוחדת ביחידה 360, לצידה של מתנדבת זק״א נורית אירן שתשיא את המשואה״.

בסיכום דבריו מציין הרב בראל כי "במלחמה הזו ראיתי את הלכידות של כל העם מכל צדדי הקשת, זה ממלא בגאווה גדולה ואני היום יודע שכשאנחנו מאוחדים אף אחד לא יכול לנצח אותנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר