"החלום שלו היה להקיף את העולם": שבוע אחרי שחזר מטיול בארה"ב - ג'ואד עאמר נפל בקרב עם מחבלים בצפון

ב-9 באוקטובר, יומיים אחרי המתקפה הרצחנית בדרום הארץ, הוא נפל בקרב מול מחבלים שחדרו מגבול לבנון • ג'ואד, מהישוב הדרוזי חורפיש, היה רק בן 23 בנופלו, והותיר אחריו הורים ושלושה אחים • משפחתו מתכוונת להנציח אותו בדרך מיוחדת: "כשהמצב בצפון יירגע אנחנו נעשה יום ספורט שיכלול גם צעדה – זה ישלב בין שני הדברים שאהב – לטייל וספורט"

ג'ואד עאמר. צילום: באדיבות המשפחה

שבוע אחרי שחזר מטיול בארצות הברית נפל ג'ואד עאמר מהישוב הדרוזי חורפיש בקרב מול מחבלים בצפון. בתמונות שם נראה עם החיוך הגדול שתמיד היה לו על הפנים. הוא תמיד אהב לטייל ופסגת החלומות שלו הייתה החלום – להקיף את העולם. אלא שב-9 באוקטובר, יומיים אחרי המתקפה הרצחנית בדרום הארץ הוא נפל בקרב מול מחבלים שחדרו מגבול לבנון. רב סמל ג'ואד עאמר היה רק בן 23 בנופלו, הותיר אחריו הורים ושלושה אחים שבורי לב.

תכנן לעשות אחרי השירות הצבאי טיול סובב עולם. ג'ואד עאמר, צילום: באדיבות המשפחה

"החלום שלו היה להקיף את העולם", מספר אחיו נביה ומוסיף: "הוא תכנן לעשות אחרי השירות הצבאי טיול סובב עולם, הוא רצה לטוס וליהנות והיתה לו רשימה של יעדים שהוא רצה לטוס אליהן. שבוע לפני שנהרג הוא היה בטיול בסן פרנסיסקו, הוא הספיק בגיל 23 לטוס לטייל בהרבה מקומות גם בארץ גם בחו"ל".

ג'ואד היה בן הזקונים בנם של ראשדה ואכרם שמספר על בנו: "הוא היה תלמיד מוביל ומצטיין שאהב תכנות ומתמטיקה ומילדותו אהב לטייל בטבע, אהב מאוד את הארץ – וחתם קבע כשליחות, הוא הרגיש שהוא יכול לתת מעצמו, אנחנו משפחה שרבים בה שירותו בקבע". ג'אד אחיו הגדול: הוא היה מאוד ספורטיבי, היינו עושים יחד 4-5 אימונים בשבוע, מאוד אהב להתאמן. לצד זה היו לו הרבה חברים, בכל סופשבוע היה יוצא לטייל או לים. בחור מלא בחיים שכל מי שפגש אותו – התאהב בו".

ג'ואד עאמר,

ג'ואד היה מנהל שטח האש ולאחר מכן מפקד חולית הפיקוד של המח״ט, הוא היה חייל מצטיין שזכה לשלושה תעודות הצטיינות במהלך שירותו הצבאי. משפחתו מספרת על נסיבות מותו: "ב-9 באוקטובר נכנסה חוליה של מחבלים שחדרו לתוך שטח הארץ סמוך לאדמית, ג'ואד היה ברכב הראשון שהגיע לאירוע, התנהל שם קרב יריות, לצערנו ירו עליהם משני הכיוונים והוא נפגע ונהרג. הם חתרו למגע, עיכבו את המחבלים ומנעו מהם להיכנס אל עומק הארץ ולפתוח במסע הרג". באותו אירוע נפלו גם סגן אלוף עלים סעד, סגן מפקד חטיבה 300 ורס"ל (מיל') גלעד מולכו, בן 33 מתל אביב, לוחם ביחידת אגוז.

חייל מצטיין שזכה לשלושה תעודות הצטיינות, ג'ואד עאמר, צילום: ללא

לדברי אחיו ג'אד: "אנחנו אנשים מאמינים, זה הגורל. זה קשה לקום בבוקר כשאתה לא רואה אותו ולא רואה את חיוך שלו. מצד שני אנחנו צריכים להיות חזקים, הוא מת למען הגנה עלינו, על המדינה, על האחים על הצפון. המעשה שלו הוא מעשה גבורה".

משפחתו מתכוונת להנציח אותו בדרך שאהב – ספורט: "כשהמצב בצפון יירגע אנחנו נעשה יום ספורט שיכלול גם צעדה – זה ישלב בין שני הדברים שאהב – לטייל וספורט כך שעוד ילדים וצעירים יכירו אותו. ידעו כמה אהב לעזור לכולם ורצה לעשות את העולם למקום טוב יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר