לא יאומן: תושבי עזה ממשיכים לקבל קצבאות ביטוח לאומי בזמן המלחמה

מדי שנה מקבלים 265 עזתים תשלומים בסך של 7.3 מיליון שקלים • שר העבודה: נערכת בדיקה אם נמנים מחבלי חמאס בין המקבלים • ח"כ יוליה מלינובסקי: "ככה נראית ממשלה שלא מתפקדת ומערכת שלא יודעת להציל את את עצמה"

ביטוח לאומי. צילום: יהושע יוסף

גם לאחר תחילת המלחמה: הביטוח הלאומי משלם 7.3 מיליון שקלים בכל שנה לתושבי עזה. כך מאשר היום (רביעי) שר העבודה יואב צור, בתגובה לפנייה של חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו.

לא לחוצים מפעולה ישראלית: העזתים מבלים בשרב בחוף הים ברפיח (ארכיון)

על פי הפירוט שנמסר, 183 עזתים מקבלאים קצבאות נכות עבודה בשווי כולל של 360 אלף שקלים בשנה. 64 אנשים, יתומים ואלמנות של הרוגים בתאונות עבודה מקבלים 175 אלף שקלים בשנה, ו-18 אנשים מקבלים "קצבה מיוחדת".

לדבריו של בן צור, נבדק מול מערכת הביטחון האם חלק ממקבלי הקצבאות נמנים על מחבלי חמאס או נהרגו במהלך המלחמה, ואולם "עד כה לא התקבל מידע שעל בסיסו ניתן להפסיק את תשלומי הקצבאות".

ח"כ יוליה מלינובסקי, צילום: אורן בן חקון

"הממשלה הייתה צריכה לסגור את הברז לעזה ולהפסיק אחת ולתמיד תשלומים שהולכים לעזה" אומרת מלינובסקי. "אבל לא נעשתה עבודת מטה, אין חשיבה מערכתית של שום דבר.  רק בגלל הפניה שלי הם גילו שמהכיס שלך ושלי מועברים 7.3 מיליון שקלים בשנה לעזה. זה כסף שלנו. אפילו הצלבת רשימות לא עשו. כלומר יכול להיות שכסף שלנו עובר לאנשים שכבר לא איתנו, או אפילו למחבלי נוח'בה. ככה נראית ממשלה שלא מתפקדת ומערכת שלא יודעת להציל את עצמה. כל אחד בראש הקטן שלו בלי לחשוב צעד אחד קדימה. זה עצוב. ומי יודע מה אנחנו לא יודעים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר