משפחות שכולות הקימו "מאהל גבורה" בירושלים: "הדרך לניצחון עוברת ברפיח"

הורים לנופלי המלחמה הקימו מאהל בכיכר אגרנט • "לא ניתן שדם ילדינו יהיה הפקר"

צילום: יוני ריקנר

משפחות נופלי מלחמת חרבות הברזל מעלות הילוך בקריאה לניצחון בעזה: המשפחות הקימו בכיכר אגרנט בירושלים את "מאהל הגבורה" ויצאו בקריאה ש"הדרך לניצחון עוברת ברפיח״.

דניאל שטיינברג, אביו של אל״מ יהונתן שטיינברג ז״ל, ששימש מח"ט נח"ל ונהרג ב-7 באוקטובר, אמר: ״אנחנו לא תאבי מלחמות, אבל יודעים שתפקידו של הצבא הוא לדאוג לביטחון. לאחרונה כולנו חשים בדשדוש שמביא לדכדוך. יש עלינו לחץ עולמי, עולם הדואג לאינטרסים שלו. לא נוכל לתת למצב הזה להימשך. לא לכך חינך יהונתן את פקודיו. לא לקרוא לאילוץ ניצחון. אם לא עכשיו אין אימתי. עלינו לחזק את מקבלי ההחלטות להגשים את שהבטיחו לנו בתחילת המלחמה - מיטוט חמאס וזה אומר להיכנס מיידית לרפיח״.

יהושע שני, אביו של סרן אורי מרדכי שני ז״ל, הוסיף: ״אנחנו, חברי פורום הגבורה, פותחים הערב בשביתת מחאה. אנחנו ההורים השכולים שייכים לשכבה דקיקה, אבל בעלת עוצמה אדירה שקיבלנו מבנינו הגיבורים שלחמו בחירוף נפש ומסרו את נפשם. אנחנו נחושים להמשיך את גבורת הבנים עד לניצחון והשבת החטופים כולם. הניצחון עובר ברפיח. שם המעוז האחרון של חמאס. אנחנו דורשים מקבינט המלחמה בשם בנינו ורוב העם: כנסו לרפיח עכשיו, שם עובר הניצחון והשבת חטופינו. הצבא ממתין לאור ירוק מכם. אנחנו כאן לעזור לכם להדוף את הלחצים מארה״ב. זו שעה גורלית לעם ישראל״.

ההורים השכולים, צילום: פורום הגבורה

לדברי פרידה מרציאנו, אמו של סמ״ר איתי אליהו מרציאנו ז״ל, ״הבנים שלנו לא הספיקו להשלים את המלאכה שלשמה יצאו לקרב. אנחנו כאן בשמם מחויבים לכך שהמטרות יתממשו כולן: השבת החטופים, מיטוט שלטון חמאס והשבת הביטחון לתושבי הדרום והצפון. לא ניתן יד לשקט מדומה. לא נסכים יותר לקבל איומים לא מצפון ולא מדרום. לא ניתן שדם ילדינו יהיה הפקר. אנחנו קוראים למקבלי ההחלטות: השלימו את המשימה, שנצא שידנו על העליונה״.

מנחם קלמנזון, אחיו של רס״ן אלחנן קלמנזון ז״ל, ציין: ״אנחנו פה כדי לומר - אנחנו דורשים ניצחון. אנחנו מבינים שהדרך לניצחון ארוכה. אנחנו פה לדרוש שהממשלה תמוטט את חמאס. לא נחכה עוד למוצא פיו של הצורר סינוואר״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר