הבחירות בירושלים: המאבק יהיה על זהות ואופי הרכב מועצת העיר

ראש העיר המכהן, משה ליאון, זוכה לאהדה רבה בקרב תושבי הבירה וצפוי לקבל גם את תמיכת המגזר החרדי • תנועת התעוררות תנסה להכניס מספר רב של נציגים עבור ייצוג הציבור החילוני והמסורתי בבירה • במבשרת ציון: יורם שמעון המכהן כיום כראש המועצה צפוי לזכות שוב • במטה יהודה צפוי להיבחר מועמד חדש לאחר שראש המועצה החליט שלא להתמודד בשנית

מודעות בחירות בירושלים. צילום: אורן בן חקון

בירת ישראל נערכת בעצלתיים ובאווירה נינוחה לקראת יום הבחירות לראשות העיר שתתקיים מחר (שלישי). משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, שזוכה לאהדה רבה בקרב תושבי הבירה ונראה כי יקבל שוב את תמיכת המגזר החרדי, צפוי לנצח ללא קושי את יוסי חביליו, שעומד בראש האיחוד הירושלמי עם יש עתיד, מרצ והעבודה ואת המועמד הנוסף, חיים אפשטיין יו״ר סיעת בני תורה, שסיכוייו להיבחר קלושים עד לא קיימים.

ברחובות ירושלים לא מורגשת תכונה מיוחדת לקראת יום הבחירות והתחושה הרווחת בקרב הירושלמים היא כי ליאון, שפעל עבור המגזרים השונים בעיר במהלך חמש שנות כהונתו, ייבחר בקלות לכהונה נוספת וימשיך לעמוד בראש העיר הגדולה והמורכבת ביותר בארץ. 

ישיבת מועצת העיר ירושלים (ארכיון) / מתוך אתר עיריית ירושלים

ליאון, שפעל רבות לפיתוח ירושלים בקדנציה הראשונה שלו כראש העיר, מבקש לקבל את אמון הציבור הירושלמי גם לרשימתו למועצת העיר. זאת לאחר שבבחירות ב-2018 נבחר להוביל את ירושלים מבלי שהצליח להכניס אפילו נציג אחד מהרשימה שלו למועצת עיריית ירושלים בכיכר ספרא. לאור הפופולריות הגדולה והיכולת שלו להתחבר ולהתחבב על כל המגזרים בירושלים, מסתמן כי הפעם הוא ייבחר ברוב משמעותי וגם יכניס מספר גדול של נציגים מרשימתו, דבר שייקל עליו לגבש קואליציה רחבה, שתאפשר לו להמשיך את חזונו לשדרוג של ירושלים.

עיקר המאבק בבחירות בירושלים יהיה על זהות ואופי הרכב מועצת העיר. אחרי ההפסד הצמוד של תנועת התעוררות לליאון, בסיבוב השני לפני כחמש שנים, ופרישתו של היו״ר עופר ברקוביץ, החליטו כי לא יתמודדו על ראשות העיר. הם יסתפקו בניסיון להכניס מספר רב ככל האפשר של נציגים למועצת העיר, במטרה להמשיך ולקדם דרך ליברלית ופלורליסטית עבור הציבור החילוני והמסורתי בבירה.

צפוי לנצח בבחירות. משה ליאון, צילום: אורן בן חקון

בשכונות החרדיות בבירה צפויים אחוזי הצבעה גבוהים למועצת העיר, זאת כדי לשמר את מוקדי הכוח של הנציגים החרדים בכיכר ספרא, ואילו במגזר הערבי בירושלים מגלים אדישות לבחירות המתקרבות לראשות העיר ונראה כי אחוזי ההצבעה בשכונות אלו יהיו נמוכים ביותר. אם לא תהיה הפתעה מרעישה ביותר, לאחר הבחירות ליאון ירכיב קואליציה מגוונת מקיר לקיר ויבסס את כוחו ללא תחרות ממשית.

מבשרת ציון, אבו גוש ומטה יהודה

גם במבשרת ציון הסמוכה לירושלים לא צפויה דרמה מיוחדת ביום הבחירות. יורם שמעון, ראש המועצה המקומית, מכהן בתפקידו מאז 2013. שמעון זוכה להערכה רבה ומוצדקת בקרב התושבים על כך שהביא לפיתוח וקידום של מבשרת בתחומים רבים ובהם בנייה, תרבות, ספורט וגם הנראות של היישוב, שעבר בזכות פעילותו של שמעון מתיחת פנים מרשימה בעשור האחרון. מול שמעון יתמודד דב כדורי, פעיל חינוך, רווחה ותחבורה במבשרת ציון, אבל נראה כי לא יצליח לגבור על יריבו, שנמצא בדרך הבטוחה לניצחון בבחירות ולכהונה נוספת בתפקיד.

"זוכה להערכה בקרב התושבים" יורם שמעון, צילום: אורן בן חקון

מנגד, במועצה האזורית מטה יהודה, בה יש לא פחות מ-57 יישובים, יבחרו במועמד חדש לאחר שראש המועצה ניב ויזל החליט שלא להתמודד שוב. המועמדים להוביל את מטה יהודה הם: הילה לנקרי-מיוסט, אבישי כהן, ג׳קי צבי, בני אלירז.

במועצה המקומית אבו גוש יתמודדו ראש המועצה המכהן סלים ג׳אבר מול עלאא ג׳אבר, גם הוא מאותה משפחה בכפר, ולצדם שני המועמדים הנוספים: קאזם איברהים, שיש לו סיכויים טובים להיבחר, ואחסאן עבד אל-רחמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר