שילה ויינברג רוצה לעשות היסטוריה: להיות הטרנסג'נדרית הראשונה במועצת עיר

ויינברג, (65) פעילה חברתית מוכרת היטב בצפון, מורה לשעבר ויו"ר עמותת "טרנסיות ישראל • בבחירות המקומיות הקרובות היא מתמודדת על הזכות להיבחר למועצת קריית טבעון כדי לשמור על הסביבה • "יש עוד טרנסג'נדרים שמתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות ואני ממש מקווה שנצליח להיכנס ולשבת בשולחן מקבלי ההחלטות ולהשפיע"

שילה ויינברג. מבקשת להיות הטרנסג'נדרית הראשונה בארץ שנבחרת למועצה . צילום: כרמית שמחי רוקח

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות, וזה הזמן להכיר את אחת המתמודדות המעניינות שרצות למועצת עיר.

שילה ויינברג בת ה-65, מטבעון, תעשה היסטוריה אם תכנס במסגרת רשימת "יותר לטבעון" למועצת העיר. היא תהפוך לטרנסג'נדרית הראשונה המכהנת בתפקיד זה בישראל.

לע"מ

ויינברג, פעילה חברתית מוכרת היטב בצפון, מורה לשעבר, פעילה בולטת במחאה ויו"ר עמותת "טרנסיות ישראל", מבינה את גודל השעה, "את הצורך שלנו להמשיך ולהבטיח את קיומה הדמוקרטי, ליברלי של ישראל שבה יש מקום לכולן.ם".

עוד הוסיפה ויינברג: "ברמה האישית והקהילתית יש לנו הזדמנות השנה לשבור את תקרת הזכוכית, יש עוד טרנסג'נדרים שמתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות ואני ממש מקווה שנצליח להיכנס ולשבת בשולחן מקבלי ההחלטות ולהשפיע".

הבחירות לרשויות המקומיות (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

בין השאיפות המרכזיות של שילה, היא קבלת תיק החינוך ותיק הועדה הגאה בעיר.  "מתי לאחרונה ראיתם קמפיין בחירות שהרשימות המתמודדות בו לא תולות שלטים תחת כל עץ רענן ולא מחלקים עלונים שנזרקים לאחר יד. כל קמפיינר היה אומר שזאת טעות של טירונים" היא אומרת.

מי שעומדת בראש הרשימה בה חברה שילה ויינברג, היא דר' נאוה סבר, אקולוגית הפועלת עשרות שנים בתחום הקיימות. היא הציבה את תחום הקיימות כמטרה ודרך לקדם את קריית טבעון תוך שימור על הריאה הירוקה סביב העיר.

הבחירות המקומיות בחיפה, צילום: ללא

לכן, במהלך ההתמודדות המקומית, יזמה "יותר לטבעון" אמנה ירוקה שמרבית הסיעות בישוב חתמו עליה. על פי האמנה, לא יפתחו שלטים בישוב, לא יהיה שימוש בנייר לצורך פרסום. הקמפיין הפך כולו לדיגטלי ברשתות החברתיות או בשיחות אישיות וקבוצתיות.

אחד האתגרים הגדולים שעומדים בפני מועצת העיר החדשה בטבעון הוא הרצון לסלול סביב העיר רשת כבישים עוקפים שיהרסו את הירק בו טובל היישוב. "זה אתגר עצום, אנחנו בהחלט מבינים את הצורך בפיתוח, את גידול האוכלוסייה אבל לא כל דבר צריך להיות בהרס מוחלט ובפגיעה ביישוב, נכונו לנו אתגרים אדירים בתחום הזה", אומרת ד"ר סבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר