תכנן לראות את פריחת הדובדבן ביפן: המחווה של הגן הבוטני לחטוף גיא גלבוע דלאל

גיא, שמחובר מאוד לתרבות היפנית, תכנן לטוס לטייל במדינה באפריל • במסגרת חגיגות פריחת הדובדבן שנחגגת בימים אלו בגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים, נכתב שמו ביפנית עם בקשה לשחרר אותו ואת שאר החטופים

״זו הדרך הכי נכונה להרגיש את גיא": חגיגות פריחת הדובדבן במחווה לחטוף גיא גלבוע דלאל \ צילום: יוני ריקנר

מחווה ייחודית ומרגשת התקיימה היום (שלישי) לחטוף גיא גלבוע דלאל, חובב התרבות היפנית, בגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים.

משפחתו של גיא שנחטף ממסיבת הנובה ומוחזק בשבי חמאס בעזה, הגיעה לגן הבוטני בו מציינים בימים אלה את הסאקורה - פריחת הדובדבן. שמו של גיא נכתב ביפנית עם בקשה לשחרר אותו ואת 133 החטופים האחרים. בני משפחתו הצטלמו ליד הפגודה היפנית וברחבת עצי הדובדבן. לאירוע הגיע גם סגן שגריר יפן שנפגש עם בני המשפחה.

חגיגות הסאקורה ופריחת הדובדבן באוניברסיטה העברית, מחווה לחטוף גיא גלבוע דלאל, צילום: יוני ריקנר

גיא אוהב את התרבות היפנית, נמשך לסדרות, סרטים ולעולם האנימה. בשנה האחרונה למד באינטנסיביות את השפה וכבר הצליח לכתוב לקרוא ולדבר. בחדרו של גיא תלויים פוסטרים של סדרות אנימה רבות. במחברת מסודרת ומפורטת, שבה למד את השפה יש דגשים על מילים ודקדוק יפני, וגם על מקומות בהם הוא תכנן לבקר באפריל. 

משפחתו של גיא, ששמעה שבימים אלה מציינים את עונת הסאקורה, פנתה לגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים וסיפרה על החלום של גיא לצפות בפריחת הדובדבן ביפן. בני המשפחה ביקשו לחבר את האירועים המתקיימים בגן עם סיפורו של גיא: ״זו הדרך הכי נכונה להרגיש את גיא", אמרו הוריו. הנהלת הגן הסכימה מיד וגם ביצעה חיבור מהיר עם שגרירות יפן בישראל, שמשתפת עם הגן פעולה במיזם הסאקורה.

חגיגות הסאקורה ופריחת הדובדבן באוניברסיטה העברית, מחווה לחטוף גיא גלבוע דלאל, צילום: יוני ריקנר

פעם בשנה נוהגים היפנים לצאת אל הפארקים, לחוות ולחגוג את פריחת עץ הדובדבן, הנמשכת עשרה ימים בלבד. ביפן ממתינים ההמונים שנה שלמה לימי הפריחה המפורסמת, הנקראת "סאקורה", המסמלת את האופי היפה, אך החמקמק ובר החלוף של האביב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר