"בעל לב זהב, שמח ומחייך תמיד": רס"ר (במיל') זכריה פסח הבר נפל בקרב בצפון הרצועה

הוא הותיר אחריו את רעייתו טליה הבר ושלושה ילדים, הצעיר שבהם בן כשנה • חברו הקרוב כתב עליו: "אישיותו החביבה והצנועה הייתה רחוקה כל כך רחוקה מעולם של מלחמה וקרבות, אך במסירות נפש הוא עזב את משפחתו ויצא למלחמת הגנת העם והארץ" • הלווייתו תתקיים ב-18:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל

רס"ר (מיל') זכריה פסח הבר. צילום: ללא קרדיט

רס"ר (במיל') זכריה פסח הבר בן 32 מירושלים, לוחם בגדוד 87, חטיבת המחץ (14), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. רס״ר הבר הותיר אחריו את רעייתו טליה הבר ושלושה ילדים, הצעיר שבהם בן כשנה. הלווייתו תתקיים ב-18:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.


קרוב משפחתו כתב עליו בצער עמוק: ״אחיין אהוב, אדם מתוק, נעים הליכות, חייכן גדול. ברמה האישית, תמיד חייך כשראה אותי וחימם לי את הלב. נפל בעזה. בלתי נתפס. אין באמת מילים. הלב נשבר לאלף רסיסים״.

אמנון, חברו של רס״ר הבר, כתב עליו: "שוב אנו מאבדים ממיטב בנינו במלחמה הזאת. הוא השישי מבין בוגריה ותלמידיה של ישיבת הר עציון שנפלו במערכה זו. זכריה היה צדיק, אוהב תורה ואוהב אדם, בעל לב זהב, שמח ומחייך תמיד, מוכשר ורציני בכל מעשיו. לאחר שנים בישיבה, הוא הגשים את חלומו לעסוק בחקלאות. אישיותו החביבה והצנועה הייתה רחוקה כל כך רחוקה מעולם של מלחמה וקרבות, אך במסירות נפש הוא עזב את משפחתו, את אשתו טליה ואת ילדיו הקטנים, ויצא למלחמת הגנת העם והארץ, ובה נפל. גדול הכאב מנשוא״.

המוהל של בניו כתב בפייסבוק כי: ״זכריה פסח הבר, איזה אדם מיוחד עם ישראל איבד. איש משפחה למופת. זוכר שלהיות איתך בבריתות של שני הבנים שלך הייתה לי חוויה מיוחדת. זכות גדולה להיות המוהל וההתחשבות שלך במשפחה בברית של יוסף באמצע הקורונה, שממש רציתם שהמשפחות שלכן יהיו איתנו בזום אז הברית הייתה שעתיים לפני כניסת שבת. אין מילים לגודל האבדה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר