לייק מזהב: פסל ה"לייק" הגדול בעולם הוצב בנוף הגליל כמחווה לחיילי צה"ל

ביג לייק לחיילים - בנוף הגליל. פסלו המיוחד של ארקדי מרשק. צילום: ללא

אטרקציה חדש בנוף הגליל: בפארק העירוני הוצב פסל לייק נוצץ צבוע בזהב, המוגדר כ"הכי גדול בעולם", כשהוא מוקדש לחיילי צה"ל במלחמת "חרבות ברזל".  גובהו  של הפסל 6.5 מטרים ומשקלו לא פחות מ-12 טון.

את היצירה יוצאת הדופן יצר הפסל ארקדי מרשק, עולה חדש מאוקראינה, לפי הקונספט שהגה המייצג את העלייה ויישוב הארץ - כשהחומר ממנו עשוי הפסל הוא אבן חברון, המייצגת את השורשים העמוקים של ההיסטוריה של עם ישראל, בעיר בה קבורים אבותינו במערת המכפלה.

הפסל הנוצץ בדמות לייק הוצב ביום שישי האחרון ב"נופארק" - הפארק העירוני של נוף הגליל הנחשב לאחד היפים בארץ. מהעירייה נמסר כי על רקע המלחמה, הלייק מוקדש לחיילי וחיילות צה"ל בהצדעה.

יוצר הפסל, ארקדי מרשק, עלה לארץ רק לפני כשנה וחצי מאודסה, בעקבות המלחמה באוקראינה. הוא  עבד על היצירה במשך שלושה החודשים האחרונים, וביתר שאת עם פרוץ הלחימה בעזה. העבודה על הפסל נכנסה להילוך מואץ לאחר שראש העיר, רונן פלוט, ביקש להקדיש את היצירה לחיילי וחיילות צה"ל ולכוחות הביטחון, כאות הערכה על גבורתם בהתגייסות למען מדינת ישראל ואזרחיה במלחמת 'חרבות ברזל'.

ראש העיר פלוט: "האומן סיים את היצירה בנר הראשון של חנוכה, הזהב הנוצץ על ציפוי הלייק רק מעצים את מסר האור הגדול שמפיצים חיילי וחיילות צה"ל, כוחות הביטחון וכל העוסקים בשמירה על מדינת ישראל ואזרחיה" אמר ראש העיר, רונן פלוט.

לייק ל"נופארק", צילום: ללא

הפסל ארקדי מרשק ציין:"כשעליתי לארץ בסוף שנת 2022 השארתי מאחורי פסלים גדולים שעיצבתי באודסה, חלקם זכו בפרסים בינלאומיים - אבל פסל הלייק של נוף הגליל הוא הכי משמעותי בעיניי. התעקשנו על אבן מחברון למרות הקושי בהובלה, האבן הגיעה ב–5 חתיכות שמשקלן 15 טון, מהם יצרתי את הפסל.  לא התפשרנו גם על ציפוי הזהב, השתמשנו באבקת זהב ושרף אפוקסי שמשמש בדרך כלל לציפוי תכשיטים".

"זהו פסל הביג לייק הכי גדול בעולם למיטב ידיעתנו, ואין יותר ראויים לו מחיילי וחיילות צה"ל – האור הגדול שלנו", סיכם ראש העיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר