"הייתה לך נפש של ציפור שיר": סא"ל במיל' יוחאי גור הרשברג הובא למנוחות

הקצין במילואים נהרג בתאונת דרכים בדרכו למפגש עם חיילי היחידה שעליה פקד • היה מפקד אית"ן (איתור נעדרים) • בתו נטע: "כל פעם שמספרים לי בדיחה ,אני אומרת שאבא שלי כבר סיפר לי"

הלוויתו של סא"ל במיל' יוחאי גור הרשברג . צילום: לירון מולדובן, דובר צה"ל

בבית העלמין בגדרה הובא למנוחות אחר הצהריים סא"ל (במיל.) יוחאי גור הרשברג (52), הבעלים של "חוות פיליפ", הקרויה על שם אביו, על כביש 40 צפונית לבית קמה.

הרשברג מפקד יחידת אית"ן (איתור נעדרים) באוגדה 98 שנהרג בתאונת דרכים בדרכו לפגישה עם כוחות היחידה לפני כניסתם לרצועה. הוא הניח אחריו ארבעה ילדים- נויה, רועי, נטע ואיתי ואת גרושתו הילה. בת זוגו לילך נפטרה לאחר מאבק בסרטן רק לפני חודש, במהלך המחלחמה.

בתו הצעירה נטע, שהיום, בצירוף מקרים מצמרר חל יום הולדתה ספדה לו: "רק ביום ראשון צחצחנו יחד שיניים כשבאת לישון אצלנו .הקפצת אותנו לבית ספר. התעקשתי שתברך אותי ליום ההולדת. למרות שאמרת שאין מה לדאוג ושתתקשר היום לברך אותי. בסוף הסכמת לברך אותי", אמרה בדמעות. עוד סיפרה כי "היה לנו הומור שבור ומיוחד. כל פעם שמספרים לי בדיחה אני אומרת שאבא שלי כבר סיפר לי".

הלוויתו של סא"ל במיל' יוחאי גור הרשברג, צילום: לירון מלדובן

בתו הבכורה נויה, קצינה בקבע סיפרה: ״אבא שלי הבנאדם הכי חזק וחסין שאני מכירה. גם אחרי ששמעתי שזו תאונת דרכים לא האמנתי. ורק כשהבנתי שזו משאית האמנתי. אבא היה בדרך לבקר את הצוותים שלו לקראת הכניסה לעזה. היתה לו מטרה אחת לאתר נעדרים ולהחזיר אותם. אבא שלי היה יהודי עם נפש של בדואי. הסתדר עם כולם ועזר לכל מי שצריך עזרה".

עוד סיפרה שלאחר שלפני חודש נפטרה בת זוגו, בעודו בשירות מילואים באמצע המלחמה אמר לה " נויה אני לא עוצר. אני רק מעלה הילוך. אבא כל כך אהב את הצבא שאני בטוחה שחשב שאם כבר למות אז במדי צבא עם דרגות סא"ל".

"היית חוד החנית"

בנו איתי סיפר על זכרונות מעבודה עם אביו בחווה שלו: "אני ואבא חלקנו רגעים נפלאים שאזכור תמיד. בשיחה האחרונה צחקנו חיבקנו אחד את השני היית עם ריח מלוכלך כמו שאני אוהב. לימדת אותי איך להניע טרקטורונים וטום קארים ואת המסלול של החמורים. כשהיה לי קשה ועצוב ידעתי שאני יכול להתקשר אלייך. בא לי לחבק אותך עוד פעם אחת לפחות ולהיפרד ממך".

חבריו לצבא ובני משפחה דיברוו על איש אדמה אוהב הארץ.
אל״מ שלמה עיני מפקדו של יוחאי: "בלתי נתפס שאני מספיד אותך. היית איש של אדמה ממנה צמחת מאדמת הנגב. דיברנו על גפן וזית והמלטות בעדר, על יצירת חיים. היית חוד החנית של איתור נעדרים בצה"ל. פרא אדם עם נפש של ציפור שיר. לא ניתן היה לפספס אותך מכח אישיותך הבולטת".

הלוויתו של סא"ל במיל' יוחאי גור הרשברג, צילום: לירון מלדובן

עוד סיפר: "בשבועות הראשונים פעל עם יחידתו רבות לאיתור נעדרים בעוטף עזה. בנחישות וללא מורא. אמרת שתיק נעדר לא משאירים פתוח. הבנת את גודל המשימה. היית מפקד שדורש הרבה מפקודיו ומעצמו יותר״.

הרשברג המשיך בחווה שניהל בסמוך לקריית גת, את מורשתו של אביו פיליפ ז"ל. בחווה שהייתה אחת מן האטרקציות המרכזיות באזור ניתן היה לרכב על טרקטורונים וגם על חמורים, וליהנות מירי פיינטבול.עוד בשנות ה-50, ירד פיליפ האב לדרום, עם שני חבריו מגדרה, ישעיה הנקין ויחזקאל לבוביץ, ויחד זרעו כ-80,000 דונם מאדמות הנגב, מקריית גת בדרום בימי צנע ורעב, שותפיו של פיליפ חזרו לגדרה אך הוא המשיך במשך כל השנים לגדל בקר ולזרוע חיטה בנגב. החווה היא שריד חלקי לאותם שטחים מזרע, שעליהם שמר פיליפ משנות ה-50, בשנת 1993 נפטר פיליפ בגיל 85. מאז ועד היום מנוהלת החווה על ידי יוחאי ומשפחתו, שעברה למגורי קבע בחווה בשנת 1997.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר