"בנשמתנו, בדמנו – נקריב עבור עזה": שני תושבי הצפון מואשמים שקראו לבצע פיגועים

מוחמד עלי ג'בארין ועו"ד אחמד כליפה מאום אל-פחם מואשמים בהסתה לטרור ובהזדהות עם ארגון טרור, לאחר שנשאו דברים בתהלוכה שהתקיימה בחודש שעבר בעיר, שבה קראו לבצע מעשי טרור • "תתנגד, על עזה אל תתמקח – מוות עדיף מהשפלה"

כוחות הביטחון בתהלוכה בעד רצועת עזה באום אל-פחם, בחודש שעבר

כתב אישום הוגש היום (שני) בבית משפט השלום בחיפה נגד מוחמד עלי ג'בארין ועו"ד אחמד כליפה מאום אל-פחם, בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור, לאחר שהשתתפו בתהלוכה שהתקיימה בחודש שעבר בעיר, שבמהלכה קראו קריאות ישירות לביצוע מעשי טרור.

לפי כתב האישום שהוגש נגד השניים, ב-19 באוקטובר התקיימה הפגנות בהשתתפות כ-300-200 בני אדם, שבה הם הביעו תמיכה ברצועת עזה והתנגדו למלחמה – ללא אישור משטרתי או רישיון לקיום התהלוכה. במהלכה, ג'בארין בן ה-31 וכליפה בן ה-41 נשאו דברים במגפון במשך כחצי שעה, בהן חזרו מספר פעמים לבצע פיגועים, ואף קראו דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור, תמיכה בו ובהזדהות עימו ועם חמאס.

עו"ד אחמד כליפה בתהלוכה שבה קרא לבצע פיגועים,

עוד עולה מכתב האישום כי ג'בארין קרא קריאות רבות שהמשתתפים חזרו אחריו, בהן "תתנגד, תתנגד, תתנגד... על זכויותיך אל תתמקח... תגביר את הקול... מוות עדיף מהשפלה... הו עזה, כולך כבוד והערכה... הו עזה שלנו תתחזקי. מהאדמות שלך יצאו אריות... יא עזה שלנו, תתחזקי... האיחוד של עמך יא פלשתין, קוץ בגרון הכובשים... תתנגד, ועל עזה אל תתמקח. בנשמתנו, בדמנו – נקריב עבורך יא עזה. אנשים, תצטרפו אלינו".

כליפה, מצדו, אמר דברים כגון "העם קורא למאבק. עזה של האשם לא תשתחווה, לא לטנק ולא לתותח. אין פתרון ואין פתרון, רק על ידי עקירת הכובש... תגביר את הקול שלך, המוות עדיף מההשפלה".

הוא חזר על דבריו, ואף הוסיף כי "ברכה מאום אל-פחם לחללי החירות (הכוונה לשהידים, מ"מ) ולעזה הגאה. הו אנשים, תצטרפו, תצטרפו... העם שלנו מקריב את דמו... הו אנשים שלנו, תצטרפו, תצטרפו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר